12 august 2013

CEL MAI MARE VAS DIN LUME

     În portul Okpo din Coreea de Sud, Daewoo şi Marine Engineering au lucrat la construirea celei mai mari nave pentru transportul maritim de containere. Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lăţime şi având o înălţime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje, vasul de transport are o capacitate de 18.000 de containere de 20 picioare.

     Observație: un container de 20 picioare are: lungime - 20 ft (5,9 m); lățime - 8 ft (2,4 m); înălțime - 8ft (2,4 m); volum - 33m³

     La construirea lui s-a folosit oţel cât pentru opt turnuri Eiffel, iar la un singur transport la capacitate s-ar putea aduce 111 milioane de perechi de adidași (într-un  container de 20 picioare se pot transporta aproximativ 6000 de perechi) sau 182 de milioane de iPad-uri (aproximativ 10.100 de iPad-uri/container). Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km.

cel mai mare vas din lume

     Scopul său este să deservească ruta comercială între Asia și Europa și de a aduce milioane de produse fabricate în China, Malaysia, Taiwan și Coreea în Olanda, la Rotterdam. Beneficiarul este compania daneză de transport maritim Maersk, care a comandat 20 de astfel de nave, la un cost de aproximativ 190 de milioane de dolari fiecare, iar primul a fost botezat Mc-Kinney Mølle.
     Aceste vapoare fac parte dintr-o nouă clasă de nave care se numește "Triple-E": Efficiency, Economy of scale and Environmentally improved (eficiență energetică, capacitate mai mare de transport și protecția mediului).

cel mai mare vas din lume 1

     Nava este proiectată și optimizată pentru viteze mai mici, motorul utilizând gazele arse  pentru a produce un plus de energie de propulsie, fiind de neegalat în domeniul eficienței energetice. Motorul funcționează la turații mai mici și folosește elice mai mari decât navele container tradiționale, această asociere necesitând mai puțină energie pentru propulsie. Reducerea de combustibil este spectaculoasă, de la 214 de tone pe zi la doar 160 de tone. Viteza maximă a vasului este de 23 de noduri și are un aport mare la reducerea consumului de combustibil. Viteza maximă s-ar fi putut limita la 21 de noduri, dar s-a optat pentru flexibilitatea de a merge mai repede în cazul unei întârzieri, indiferent de motiv, în scopul de a urma programul stabilit şi de a elimina anumite potenţiale costuri suplimentare pentru întârzieri.
     Maersk a proiectat cele mai mari nave pentru containere din lume începând cu 1996 (clasa Regina Maersk) şi a stabilit un nou record mondial depășind capacitatea din clasa Emma Maersk din anul 2006 cu 16%, fără a necesita mai multă putere de propulsie.

1996 - Clasa Regina Maersk, 7.100 containere
1997 - Clasa Suveran Maersk, 8.100 containere

2006 - Clasa Emma Maersk, 15.500 containere


 
     Prin reducerea consumului de combustibil se vor reduce, de asemenea, emisiile totale de CO2 cu aproximativ 20%, adică emisiile de CO2  pentru un container transportat se vor reduce la aproape 50%.
     De asemenea, asigurarea containerelor se face prin structuri metalice încrucișate, un fel de poduri de prindere speciale care asigură stivuirea și reduce șansele ca un container să cadă peste bord (în prezent, navele de marfă pierd între 2000 și 10.000 de containere în fiecare an).

cel mai mare vas din lume 2

     În final, vaporul va parcurge ruta Shanghai-Rotterdam în 23 de zile, iar costul transportului unui container din Asia în Europa se va reduce cu 20% - 30% faţă de celelalte vase ce transportă aceiași încărcătură pe această rută. Nava are capacitatea de a transporta până la 165.000 de tone de marfă, care ar putea fi în valoare de 1 miliard de dolari.

Sursa : Maersk

_____________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, vizualizați neapărat și :          
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu