30 iunie 2014

METROPOLA BEIJING

     Ar putea orașul Beijing să devină cea mai mare și modernă metropolă a lumii? Pornind de la această întrebare vă ofer câteva argumente pro și contra, în comparație cu alte trei mari orașe din lume.

     Beijing este un adevărat colos. Populația sa este aproximativ de 2,5 ori mai mare decât populația din New York și Londra și aproape dublă față de cea din Tokio. Spre deosebire de aceste orașe, unde populația crește în prezent cu mai puțin de un procent un an, populația din Beijing are o creștere mai rapidă, cu o rată medie de 3,8% pe an.

Beijing populație

     Orașul, care este, de asemenea, expansiv din punct de vedere geografic, are o densitate a populației relativ scăzută. 

Beijing densitatea populatiei

     Suprafața pe care se întinde acest mega-oraș este de opt ori mai mare decât cea a capitalei Tokyo. 

Beijing suprafață

     Aprovizionarea sa rămâne bazată pe cărbune și derivate din cărbune - 37%, comparativ cu doar 1% în New York, Londra și Tokyo, acest lucru fiind un factor important în calitatea aerului. Poluarea aerului din Beijing este o problema de sănătate legitimă, care nu s-a îmbunătățit în mod semnificativ în ultimii 5 ani.

Beijing dependența de surse de energie

     Populația care trăiește în Beijing este una relativ săracă, comparativ cu celelalte metropole.

Beijing PIB

     Referitor la mijloacele de transport, Beijing se clasează pe același nivel cu celelalte trei mari orașe. 

Beijing vehicule

     În schimb, infrastructura este mult mai puțin dezvoltată.

Beijing infrastructura


     În ciuda poluării masive, populația din Beijing consumă mai puțin și aruncă, de  asemenea, mai puține deșeuri menajere.

Beijing deșeuri menajere


     Concluziile puteți să le trageți singuri. Dar, la sfârșit, trebuie să vedeți uimitoarele transformări urbanistice ale unui alt oraș chinezesc, Shanghai, în câțiva ani (1987-2014).

Shanghai 1987 -2014

Sursa : aecom

_____________________________________________________________________________________________________

       Cu un click, citiți și :
_____________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanta; Romania

29 iunie 2014

BUNURI DE CONSUM ȘI SERVICII ÎN UE

     În anul 2013, nivelul prețurilor pentru bunuri de consum și servicii au diferit foarte mult între statele membre. Danemarca (140% din media EU-28) au avut cel mai înalt nivel de preț, urmată de Suedia (130%), Luxemburg și Finlanda (ambele 123%). Niveluri de preț de 10% - 20% peste media EU-28 au fost în Irlanda (118%), Marea Britanie (114%) și Olanda (110%), în timp ce Belgia și Franța (ambele 109%), Austria (107%), Italia (103%) și Germania (102%) au avut un nivel mai mic de 10% față de media europeană. Spania (95%) a fost puțin sub media europeană, în timp ce Grecia (89%), Cipru și Portugalia (ambele cu 86%), Slovenia (83%), Estonia și Malta (ambele 80%) au avut procente între 10% și 20% mai mici. Niveluri de prețuri de la 30% până la 35% sub medie au fost înregistrate în Republica Cehă, Letonia și Slovacia (toate 71%), Croația (68%) și Lituania (65%), iar peste 40% în Ungaria (60%), Polonia și România (ambele 57%), cel mai scăzut nivel de preț fiind în Bulgaria (48%).

bunuri de consum și servicii

     Nivelul de preț pentru produse alimentare și băuturi nealcoolice (pâine și cereale, carne, pește, lapte, brânză, ouă, uleiuri și grăsimi, fructe, legume, alte produse alimentare, băuturi nealcoolice) în 2013 a variat de la 62% din media EU-28 în Polonia la 140% din medie în Danemarca. Diferențele de preț între statele membre au fost mai puțin pronunțate pentru acest grup de produse decât pentru totalul de bunuri și servicii.

Indicii nivelului prețurilor pentru bunuri de consum și servicii, 2013 (EU-28 = 100)

     
     Pentru băuturi alcoolice și tutun (băuturi spirtoase, vin, bere și țigări, etc.) cele mai scăzute prețuri au fost în Bulgaria (59% din media europeană) și cele mai mari în Irlanda (178%), dacă facem abstracție de Norvegia, cu 259%. Această variație mare de preț se datorează în principal diferențelor de impozitare a acestor produse în rândul statelor membre.

     Îmbrăcămintea (articolele de îmbrăcăminte pentru bărbați, femei, copii și îmbrăcăminte pentru bebeluși, alte materiale pentru îmbrăcăminte și accesorii pentru îmbrăcăminte; exclude curățarea, repararea și închirierea articolelor de îmbrăcăminte) este una dintre grupele de produse care prezintă o variație mai mică de preț între statele membre, cu Ungaria (75% din media europeană) cea mai ieftină țară și Suedia (130%) ce mai scumpă.

     Produsele electronice (televizoare, DVD playere, sisteme audio, MP3 playere, camere video, aparate foto, computere și laptop-uri, monitoare, imprimante, scannere, software-ul, CD-uri de muzică, etc.) sunt alt grup de produse la care prețurile diferă mai puțin între statele membre, variind de la 86% din medie în Polonia la 113% în Danemarca, Cipru și Malta.

     Cu excepția Danemarcei (155% din medie), diferențe de preț între statele membre au fost, de asemenea, limitate pentru mijloace de transport individual (autoturisme, motociclete și biciclete; exclude întreținerea și repararea mijloacelor de transport personale, piese de schimb și combustibil), cu diferite niveluri de la 81% din media europeană în Republica Cehă până la 117% în Olanda. Pentru restaurante și hoteluri (restaurante, cafenele, pub-uri, baruri, cantine, hoteluri, pensiuni, moteluri, etc.), variațiile de preț au fost mai semnificative, cu niveluri ale prețurilor variind de la 47% din medie în Bulgaria până la 149% în Danemarca.

Sursa: Eurostat

______________________________________________________________________________________________________

      Cu un click, citiți și :
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România

27 iunie 2014

PROBLEMA EGALITĂȚILOR

     După ce ați găsit un loc de parcare unde să puteți rezolva o problemă de aritmetică de clasa a IV-a, vă propun spre rezolvare o altă scurtă problemă, să zicem de clasa a III-a. Nu uitați, în cazul acesta, să gândiți ca un elev de școală elementară și nimic mai mult. Adică aflați ce număr urmează după aceste egalități.

1=6

     Pentru cei de la grădiniță sau pentru cei care nu au terminat încă clasa a II-a, aveți răspunsul mai jos.
















Ce căutați copii?
















     Mă bucur că verificați răspunsul. Tipic pentru liniștea sufletească.

6=1

______________________________________________________________________________________________________

      Cu un click, citiți sau rezolvați și :
______________________________________________________________________________________________________
              
                                                                                                  By Dan Caragea; Constanța, România

25 iunie 2014

CELE MAI SCUMPE FILME DIN LUME

     Un film care se vrea de succes la Hollywood necesită de multe ori o mulțime de bani. În timp ce majoritatea filmelor, considerate ulterior de bună calitate, nu au întotdeauna un buget de producție mare, alte filme de succes sunt extrem de costisitoare. De exemplu, primele 30 cele mai scumpe filme realizate vreodată au avut costuri de producție de peste 200 milioane dolari americani.

     Am inclus mai jos doar primele 10 filme, cele mai scumpe realizate vreodată, după ce bugetul inițial a fost ajustat, la zi, în funcție de inflație, conform calculelor realizate de cei de la Business Insider.

     10. "The Hobbit" (2012): 257,2 milioane $

The Hobbit

     9. "Avatar" (2009): 261 milioane $

Avatar

     8. "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" sau "Pirații din Caraibe: Cufărul Omului Mort" (2006): 263,7 milioane $

Pirații din Caraibe

     7. "Waterworld" sau Lumea apelor (1995): 271,3 milioane $

Waterworld

    6. "Harry Potter and the Half-Blood Prince" sau “Harry Potter și Prințul Semipur” (2009): 275,3 milioane $

Harry Potter

    5. "Tangled" (2010): 281,7 milioane $

Tangled

    4. "Spider-Man 3" sau “Omul păianjen 3” (2007): 293,9 milioane $

Spider-Man 3

     3. "Titanic" (1997): 294,3 milioane $

Titanic

     2. "Cleopatra" (1963): 339,5 milioane $

Cleopatra

    1. "Pirates of the Caribbean: At World's End" sau "Pirații din Caraibe: la capătul lumii"  (2007): 341,8 milioane $

Pirații din Caraibe 1

     Iată cum se clasează și alte producții cinematografice foarte cunoscute: "Terminator 3: Rise of the Machines" (2003) - 256,8 milioane $ pe poziția a 13-a, "King Kong" (2005) - 250,4 milioane $ pe poziția a 14-a, "X-Men: The Last Stand" (2006) - 246,1 milioane $ pe poziția a 17-a, "Men in Black III" (2012) - 231,5 milioane $ pe poziția a 21-a, "Troy" sau “Troia” (2004) - 218,9 milioane $ pe poziția a 28-a.


______________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, citiți neapărat și : 
______________________________________________________________________________________________________

By Dan Caragea; Constanța, România

24 iunie 2014

SOARELE, PRIETENUL OMENIRII

      O suprafață de 3 500 000 km² este disponibilă în țările din Africa de Nord, cum ar fi Maroc, Algeria, Tunisia, Libia și Egipt pentru a amplasa posibile centrale solare. În cazul în care toată această suprafață ar fi folosită, iar randamentul energiei electrice obținută de la soare ar fi în medie de 250 GWh/km² (1 GWh - gigawatt oră = 106 kWh), s-ar produce 875 000 TWh/an (1 TWh - terawatt oră = 109 kWh).

     Observație recapitulativă: Kilowatt-oră (simbolizat kWh) este unitatea de energie echivalentă cu un kilowatt (1 kW) de putere consumat într-o oră. Energia electrică este vândută în kilowați-oră.

kWh

     Ca exemplu, un încălzitor electric de 1000 W (1 kilowatt), care funcționează timp de o oră, folosește un kilowatt-oră (echivalent cu 3,6 megajouli) de energie, iar un bec de 40 de wați care funcționează 25 de ore folosește un kilowatt-oră.

     Consumul total de energie electrică pe mapamond a fost probabil de circa 20 000 TWh anul trecut (datele globale nu sunt încă publicate), prin extrapolare cu anii precedenți.

Anul
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
Consum mondial
(TWh = 109 kWh)
13 810
13 940
14 280
15 450
16 330
16 880
17 480
17 930
17 780
19 090

     Cu alte cuvinte, o suprafață de circa 340 km x 340 km ar fi suficientă pentru a satisface totalul cererii de energie electrică din întreaga lume. Cantitatea de energie electrică necesară în Uniunea Europeană (UE) s-ar putea fi produce pe o suprafață de circa 130 km x 130 km, iar pentru Germania, cu o cerere de energie electrică de peste 550 TWh/an, ar fi necesară o suprafață de aproximativ 48 km x 48 km, adică circa 0,04% din toată suprafața menționată la început.

energie electrică de la soare
     
     Aceste considerații servesc doar pentru a demonstra potențialul extrem de mare a acestei surse de energie, ca resursă de energie regenerabilă, fără a lua în calcul tehnologia și costurile de producție și nici modul de distribuție la consumatori.

Sursa : Internet

______________________________________________________________________________________________________

      Cu un click, citiți neapărat și :
______________________________________________________________________________________________________
                                                                                            By Dan Caragea; Constanța, România

23 iunie 2014

RESTAURANTE UNICE

     O băutură inedită sau un cocteil deosebit, precum și o mâncare extravagantă se servesc, de obicei, în localuri cu o originalitate marcantă. Am ales câteva tipuri de restaurante extraordinare, dar totodată ciudate și fistichii, care poate o să vă placă.

     1. La restaurantul Eat din Brooklyn masa se servește în tăcere. Proprietarul sau a recurs la acest concept de restaurant tăcut după ce a petrecut câțiva ani la o mânăstire budistă din India. Cinele tăcute s-au dovedit atât de populare încât clienții trebuie să facă o rezervare cu câteva zile în avans pentru privilegiul de a mânca fără a vorbi sau fără a auzi un cuvânt în sala destul de mică, de numai 25 de locuri.

restaurant tăcut

     2. O dată pe lună, un restaurant din Manhattan este transformat într-un local nud. Clienții se dezbrăcă de haine, pălării, mănuși și fulare, de fuste, cămăși, pantaloni, lenjerie de corp și ciorapi, care sunt aranjate cu grijă în saci de plastic la garderobă și se așează goi la mese, fără să poarte nici un fel de bijuterii sau alte accesorii. Încălzitoare suplimentare mențin temperatura la un nivel confortabil, iar personalul trebuie să rămână îmbrăcat și să aducă un prosop sau, pentru femeile pretențioase, o elegantă eșarfă de mătase pentru fiecare scaun. Managerul restaurantului, un nudist convins, a acoperit ferestrele pentru a asigura o masă strict privată.

restaurant nud

     3. Un indian din Ahmedabad a deschis un restaurant-cafenea pe locul unui cimitir musulman vechi. Nu s-a obosit să strămute mormintele, ci a ales să păstreze sicriele și să pună mese în jurul lor. Aproximativ o duzină de morminte se află în interiorul restaurantului și au fost protejate cu grilaje de fier. În mod deloc ironic localul a fost numit “restaurantul norocos”, devenind popular pentru tineri și bătrâni. În fiecare dimineață, când obloanele ale restaurantului sunt trase, chelnerii petrec ceva timp cu ștergerea pietrelor funerare și decorarea lor cu flori proaspete, aducând împreună cu clienții un omagiu pentru cei morți.

restaurant cu sicrie

     4. Eenmaal este un restaurant în Amsterdam, ca oricare altul, dar un lucru este total diferit: veți găsi aici doar mese pentru o singură persoană. La intrare nu va fi nevoie să specificați: o masă pentru o persoană, vă rog!  Eenmaal este un experiment interesant pentru cei care merg singuri la cină, precum și o atrăgătoare oportunitate pentru cei care mănâncă de multe ori numai la restaurant. Proprietarul speră să elimine un tabu, acela de a refuza să mănânci singur.

restaurant singur

     5. În nordul statului New York există un bistrou exclusivist. Proprietarul, care este și bucătar, folosește pentru meniuri numai ingrediente (inclusiv făina) pe care le cultivă în grădina personală. Sala de mese este deschisă doar seara și poate găzdui până la douăzeci de persoane, care trebuie să ajungă la o oră prestabilită. Costul unei cine este de peste 200 de dolari, inclusiv vin, dar prețul așteptării este mult mai mare, deoarece sunt făcute rezervări pentru circa cinci ani.

restaurant exclusivist

     6. Restaurantul Muru - "firimituri" în finlandeză - a câștigat titlul gastronomic în Finlanda la numai doi ani după ce a fost deschis. Deschis într-o veche galerie de mină, la 380 de metri sub pământ, restaurantul oferă, într-o atmosferă cu lumini albastre care aruncă umbre stranii pe tavan și pereți, o bucătărie rafinată. O masă cu patru feluri, plus băuturi și transport în mină costă 128 €, dar toată lumea pare fericită să plătească această sumă pentru o experiență unică.

restaurant în mină

     7. Situat în vechea clădire a Băncii Naționale din Denver, acest restaurant are mese din lemn de cireș, odată folosite de clienții băncii pentru a vizualiza casetele de valori. Puteți experimenta, de fapt, un lucru inedit, servirea mesei în interiorul vechiului seif al băncii, care are peste 100 de ani. Nici turul prin crama situată la 35 de metri sub pământ nu este un lucru de neglijat.

restaurant seif

     8. Situat în orașul Taichung, din Taiwan, restaurantul din carton este un local unic, în care aproape totul este din carton. Cu excepția produselor alimentare, a chelnerilor și a unora dintre tacâmuri, tot în interiorul acestui local este realizat din carton și hârtie, de la mobilier (mese și scaune) la decorațiunile interioare și de la băuturi în cutii de carton la farfurii, oale și boluri din carton. Ceea ce e grozav la acest loc este potențialul aproape total de reciclare.

restaurant din carton

     9. V-ar place să luați masa într-o peșteră?  Restaurantul Ali Barbour Cave, adică peștera lui Ali Baba, situat pe o plajă la sud de Mombasa (Kenya), este locul care oferă o astfel de posibilitate. Aceste peșteri s-au format în calcar cu corali cu peste o jumătate de milioane de ani în urmă și au fost modificate treptat sub acțiunea mareelor. Intrarea în complexul rupestru are un bar, numit sugestiv “40 de hoți”, iar apoi se pătrunde în două peșteri înțesate cu mese mici. Bucătăria de aici pune accentul pe fructe de mare, iar priveliștea unui cer înstelat african este magnifică.

restaurant peșteră

     10. Solo per due – adică "doar pentru doi" - este cel mai mic restaurant din lume. Se afla în Italia și are o singură masă, cu două locuri. Doar două persoane sunt servite pe seară la acest neobișnuit restaurant. Când se servește masa, luminile devin difuze, creând o atmosferă romantică, chiar magică. Chelnerul poate fi chemat ori de câte ori doriți, cu un clopoțel de argint. Mulți dintre oaspeți au spus că au simt că s-au întors în timp.

restaurant pentru doi

     11. Primul restaurant subacvatic din lume, a fost construit la Hilton Maldives Resort & Spa în aprilie 2007 și a fost denumit sugestiv "perla". Restaurantul se află la cinci metri sub apele Oceanului Indian, fiind înconjurat de un recif de corali vibrant și oferă consumatorilor o vedere panoramică subacvatică de 270 de grade.

restaurant subacvatic

     12. Primul restaurant fără lumină s-a deschis oficial în anul 2006, la Beijing și are interiorul vopsit complet negru. Clienții sunt întâmpinați la intrare într-un hol luminat și apoi escortați de chelneri, care poartă ochelari de vedere speciali, de noapte, în sala de mese scufundată în întuneric, la locurile rezervate. Lanternele, brichetele, telefoanele mobile și chiar ceasurile fosforescente sunt interzise cu desăvârșire. Servirea mesei se face fără a vedea nimic, astfel simțurile fiind stimulate către o alertă maximă. Se pare că mâncarea va avea un gust deosebit, ca niciodată. Dacă v-ați pus o întrebare cu privire la grupurile sanitare, toate sunt luminate.

restaurant în întuneric


_____________________________________________________________________________________________________

       Cu un click, citiți și :
_____________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România

20 iunie 2014

AUTO-VINDECAREA CARIILOR

     Organizația Mondială a Sănătății estimează că peste 60% dintre elevi și peste 95% dintre adulții din întreaga lume au carii dentare. Cariile se formează atunci când mineralele naturale din smalț încep să se degradeze, iar dintele începe să se ​​descompună sau să se dezintegreze.

     Cercetătorii de la Kings College din Londra au testat o procedură care utilizează curenți electrici de joasă frecvență pentru a ajuta dinții să se auto-vindece, fără a apela la procedurile tradiționale de astupare a cariilor cu plombe. Tehnologia, numită "intensificarea remineralizării prin accelerare electrică", ar putea pune capăt cariilor dentare moderate. Și, în cele din urmă, ar putea duce la noi tratamente pentru carii mai avansate.

     Dinții se pot repara prin înlocuirea mineralelor pierdute cu cele găsite în salivă sau cu ajutorul fluorurilor, printr-un proces natural de remineralizare. Cercetătorii au reușit să intensifice acest proces, făcându-l mai rapid, cu ajutorul curenților electrici de joasă frecvență, care împing mineralele spre cavitate. Procesul este complet nedureros și durează aproximativ același timp ca tehnicile actuale de astupare a cariilor și ar costa mai puțin.

auto-vindecarea cariilor

     Această tehnologie ar putea satisface pacienții care se tem de freze sau au încercat durerile de pe scaunul stomatologic și poate fi soluția eficientă pentru încurajarea tuturor să apeleze la un dentist. Cei care au dezvoltat metoda spun că ea va fi disponibilă în cabinete stomatologice din Marea Britanie în următorii trei ani.


______________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, vizualizați neapărat și : 
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România

19 iunie 2014

FANII CM BRAZILIA 2014

     Când vine vorba de sport și mai ales de fotbal pasiunile care se nasc în rândul suporterilor devin extreme sau mici nebunii, mai ales în competițiile internaționale. Acum, când se desfășoară cu cel mai mare turneu de sport din lume și cel mai popular (Cupa Mondială), spectacolul din tribune este poate mai distractiv decât cel de pe teren.

     Să aruncăm o privire la unii dintre fanii cu costumele cele mai nebunești.

fani olandezi

Olandezii sunt deja cu cupa în mână.

fani brazilieni
Un brazilian iubește comedia.

fani olandezi 1
Acest olandez nu a găsit portocale, așa că a apelat la morcovi.

fani francezi
Francezii și-au confecționat niște tichii gen cocoș. 

fani elvețieni
Elvețienii au în schimb pălării cu brânză.

fani olandezi 2

Alți olandezi formează un echipaj de avion.

fani japonezi
Fanii japonezi au cupa numai pe cap.

fani japonezi 1
Japonezii sunt mereu foarte atenți la detalii.

fani chilieni
Un fan chilian, plin de mușchi, ține Godzila pe un braț.

fani portughezi
Portughezii se mândresc cu mustățile lor.

fani
Mai sunt și alții care poartă mustăți, cu cagulă cu tot.

fani 1
Copii sunt în orice ipostază adorabili.

fani italieni
Nu lipsesc nici cavalerii, care solidarizează cu italienii.

fani ghanezi
Un susținător din Ghana și-a vopsit tot corpul în culorile naționale.

fani americani
Americanii iubesc focurile de artificii și se mândresc cu primul președinte de altă culoare.

fani americani 1
Dar se iubesc și pe ei.

Ecuador o surpriză plăcută la toate capitolele


Rușii, cu celebrele lor căciuli 


Un suporter al Coastei de Fildeș face senzație


Un italian în "corpul" lui Balotelli


Un suporter, neutru

     P.S.: Țările din America Latină au dominat lista cumpărătorilor de bilete pentru meciurile de la Cupa Mondială din Brazilia, dar fanii din SUA au achiziționat cel mai mare număr de bilete din rândul vizitatorilor, în afară de Brazilia, potrivit datelor publicate de FIFA.


Sursa : Internet

______________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, citiți neapărat și : 
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România