30 noiembrie 2012

PRIMELE 20 MĂRCI DIN LUME - TOP


     Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat la sfârșitul lunii octombrie a.c. Vă prezint primele 30 companii din top.

Loc
Marca (Brand)
Valoare (mld. $)
Clasamentul după percepția consumatorului
Venituri (mld. $)
Cheltuieli cu publicitatea
(milioane $)
Domeniu de activitate
1

87,1
11
108,2
933
Tehnology
2

54,7
1
73,7
1600
Technology
3

50,2
29
22,8
3256
Beverages
4

48,5
20
106,9
1373
Technology
5

37,6
7
36,5
1544
Technology
6

32,3
6
54,0
2100
Technology
7

37,4
85
85,9
769
Restaurants
8

33,7
49
124,7
-
Diversified
9

26,3
5
73,7
-
Automotive
10

26,3
15
46,1
325
Technology
11

25,9
50
37,1
79
Technology
12

19,3
9
148,5
2684
Technology
13

19,0
8
21,2
2800
Leisure
14

21,9
37
179,5
3821
Automotive
15

18,3
13
127,0
1200
Technology
16

21,8
54
88,2
-
Automotive
17

24,5
93
8,8
3889
Luxury
18

16,8
14
8,3
9345
Consumer Packaged Goods
19

20,9
62
96,2
2449
Automotive
20

17,4
27
10,1
-
Beverages
          
                  

Câteva observații:
  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firmele de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L'Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV - locul 68, Caterpillar - locul 80 și Boeing - locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson's, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.
______________________________________________________________________________________________________

      Cu un click, citiți și :
 ____________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanta; Romania

29 noiembrie 2012

LA MICROSCOP

     Iată cu arată la un microscop electronic niște lucruri banale:


1. Praf

              praf                     praf1

2. Nisip

              nisip2                     nisip3

nisip1

3. Azbest

azbest

4. Foița de țigară (cristalele albastre sunt aditivii care mențin țigara aprinsă prin producerea de oxigen)

foita de tigara

5. Suprafața corodată (ruginită) a unui cui din metal

cui ruginit

6. Firele de păr de la gene și fir de păr uman rupt

           gene                          par uman

7. Limba noastră

limba

8. Suprafața unui micro-cip de siliciu

microcip

9. Polen

polen

10. O terminație nervoasă

terminatie nervoasa

11. Celulele creierului

celulele creierului

12. Cristale într-un cheag de sânge

sange

13. Un păduche pe un fir de păr uman

paduche

14. Capul unui țânțar

tantar

15. Purice pe o pisică

purice

16. Rană suturată pe pielea unui câine.

rana

17. Materialul unui tricou

Puma 50x

18. Ață dentară folosită

ata dentara

19. Cristale de gheață

ctistale de gheata

20. Câteva băuturi: marguerita; votca-cola; pina-colada; irish whisky

            margherita                   votca tonic

            pina-colada                                   irish

    Cele mai multe fotografii au fost preluate din cartea Microcosmos: Discovering the World Through Microscopic Images (descoperirea lumii prin imagini la microscop). Imaginile sunt mărite de 50 până la peste 22 milioane de ori.
     Dacă cele de mai sus nu au avut nici sare nici piper, iată-le:

sare&piper

_____________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, vizualizați neapărat și :          
______________________________________________________________________________________________________

By Dan Caragea; Constanta; Romania

27 noiembrie 2012

MODĂ: PANTOFI ȘI SUTIENE

     Am găsit, din pură întâmplare, ultimul „răcnet” al modei la capitolul pantofi și sutiene. Toate cele prezentate aici sunt ultimele inovații în domeniu. Distrați-vă!

            pantofi 8                             pantofi 7

            pantofi 1                             pantofi 4

pantofi 5

pantofi 2

pantofi 6

pantofi 3


            sutien 1                             sutien 2

            sutien 3                             sutien 4

    Pentru final, alte curiozități ale modei:

colanti cu muschi
Colanți cu mușchi

blugi pentru picnic
Blugi pentru picnic

rochie din vin rosu
Rochia din vin roșu

     Mare e grădina modei!
___________________________________________________________________________________________________

       Cu un click, citiți și :
___________________________________________________________________________________________________
    By Dan Caragea; Constanta; Romania