13 iulie 2013

CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE COSMETICE

     Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L'Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.
     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013
2012
Nume
Țara
2013
2012
2013
2012
1
1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2
3 L'Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3
4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4
5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5
6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6
2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7
7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8
8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
10
14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11
12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12
18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13
15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14
16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15
11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16
20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17
19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
19
21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20
17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21
23 L'Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22
29 Johnson's 1,513 1,148 AA+ AA+
23
13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24
27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25
30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26
32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27
22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28
26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29
28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30
25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31
36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32
- Clearasil 1,127 - AA -
33
42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34
35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35
33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
37
31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38
37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39
40 Softsoap 826 754 AA- AA
40
41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41
47 Coty 562 409 AA AA
42
34 Revlon 561 922 A A-
43
49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44
43 Eucerin 487 557 A+ A+
45
46 RoC 481 472 AA AAA-
46
38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
48
- Head & Shoulders 423 - AA- -
49
48 Kiehl's 416 379 AA AA+
50
44 Speed Stick 402 498 AA- A+
     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

neutrogena

     Dar totuși "industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance
______________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, vizualizați neapărat și : 
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu