Dacă vă uitați la barele de protecție din față și din spate ale mașinii personale sau de serviciu veți observa niște capace de protecție din plastic, pătrate sau rotunde, care au în mod sigur un rost. Nu trebuie să vă simțiți prost dacă nu știți de ce sunt acolo, pentru că asta am de gând să vă spun. Regulamentul (UE) nr. 1005/2010 prevede că toate autoturismele trebuie să aibă un dispozitiv de remorcare.
În anexa II a acestui regulament sunt cerințele pentru dispozitivele de remorcare:
1. Cerințe specifice
1.1. Număr minim de dispozitive
1.1.1. Toate autovehiculele trebuie să aibă un dispozitiv de remorcare montat în față.
1.1.2. Este, de asemenea, necesar ca vehiculele din categoria M1, cum sunt definite în partea A din Anexa II la Directiva 2007/46/CE, cu excepția celor care nu sunt corespunzătoare pentru a remorca o încărcătură, să fie, de asemenea, dotate în spate cu un dispozitiv de remorcare.
1.1.3. Un dispozitiv de remorcare spate poate fi înlocuit cu un dispozitiv de cuplare mecanică, astfel cum se definește în Regulamentul nr. 55 al CEE-ONU, cu condiția să fie îndeplinite cerințele de la aliniatul 1.2.1.
1.2. Încărcătura și stabilitatea
1.2.1. Fiecare dispozitiv de remorcare montat pe vehicul trebuie să poată să reziste la o forță statică de tracțiune și de presiune echivalentă cu cel puțin jumătate din masa maximă cu încărcătură admisibilă din punct de vedere tehnic a vehiculului.
Notă: Categoria M1 – vehicule concepute și construite pentru transportul de pasageri, care au, în afara scaunului conducătorului auto, cel mult opt locuri pe scaune.
Capacul de protecție din plastic ascunde de fapt o piuliță sudată care oferă o posibilitate de remorcare, cu ajutorul unui dispozitiv specific. La unele tipuri de autovehicule există un inel de remorcare tot în barele de protecție sau imediat sub ele.
În concluzie, Comisia Europeană a stabilit o prevedere generală obligatorie ca toate autoturismele trebuie să aibă un dispozitiv de remorcare în scop pur practic pentru clienți, ca să-și tracteze vehiculele fără a le deteriora, și totodată pentru toți producătorii de autovehicule. Majoritatea țărilor de pe alte continente, de exemplu SUA, nu impun această regulă decât pentru anumite tipuri de autoturisme sau deloc, iar fabricanții de autoturisme își pot diminua costurile de producție și complexitatea de construcție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu