Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice
branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat la sfârșitul lunii octombrie a.c. Vă prezint primele 30 companii din top.
Loc
|
Marca (Brand)
|
Valoare (mld. $)
|
Clasamentul după percepția consumatorului
|
Venituri (mld. $)
|
Cheltuieli cu publicitatea
(milioane $)
|
Domeniu de activitate
|
1
|
|
87,1
|
11
|
108,2
|
933
|
Tehnology
|
2
|
|
54,7
|
1
|
73,7
|
1600
|
Technology
|
3
|
|
50,2
|
29
|
22,8
|
3256
|
Beverages
|
4
|
|
48,5
|
20
|
106,9
|
1373
|
Technology
|
5
|
|
37,6
|
7
|
36,5
|
1544
|
Technology
|
6
|
|
32,3
|
6
|
54,0
|
2100
|
Technology
|
7
|
|
37,4
|
85
|
85,9
|
769
|
Restaurants
|
8
|
|
33,7
|
49
|
124,7
|
-
|
Diversified
|
9
|
|
26,3
|
5
|
73,7
|
-
|
Automotive
|
10
|
|
26,3
|
15
|
46,1
|
325
|
Technology
|
11
|
|
25,9
|
50
|
37,1
|
79
|
Technology
|
12
|
|
19,3
|
9
|
148,5
|
2684
|
Technology
|
13
|
|
19,0
|
8
|
21,2
|
2800
|
Leisure
|
14
|
|
21,9
|
37
|
179,5
|
3821
|
Automotive
|
15
|
|
18,3
|
13
|
127,0
|
1200
|
Technology
|
16
|
|
21,8
|
54
|
88,2
|
-
|
Automotive
|
17
|
|
24,5
|
93
|
8,8
|
3889
|
Luxury
|
18
|
|
16,8
|
14
|
8,3
|
9345
|
Consumer Packaged Goods
|
19
|
|
20,9
|
62
|
96,2
|
2449
|
Automotive
|
20
|
|
17,4
|
27
|
10,1
|
-
|
Beverages
|
Câteva observații:
- prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firmele de lux.
- la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
- pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
- produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
- Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26. Firma Adidas ocupa locul 53.
- produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L'Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
- Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
- Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
- alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV - locul 68, Caterpillar - locul 80 și Boeing - locul 81.
- foarte interesant este că două companii General Mills și Johnson's, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și :
____________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanta; Romania
Cu un click pe sigla mărcii, puteți afla mai multe informații oferite de revista Forbes.
RăspundețiȘtergere