Orașul vinului (la cité du vin) este un fel monument, ceva la jumătatea distanței dintre lumea muzeului și cea a unui parc tematic, construit în Bordeaux, care are ca scop transmiterea, valorificarea și protejarea patrimoniului cultural, universal și dătător de viață al vinului. Inaugurarea construcției a avut loc pe , în prezența lui François Hollande, iar deschiderea oficială, pentru public, s-a făcut pe 1 iunie a.c.
Forma clădirii, cu o mulțime de curbe, în exterior și interior, imită o viță de vie noduroasă. Construcția din beton de 9000 m3 se sprijină pe 300 de piloni, cu o adâncime de 30 de metri. Structura este acoperită cu 918 panouri din sticlă în trei culori și 2300 de panouri din aluminiu de diferite dimensiuni, imprimate, perforate și irizate, înălțimea de la sol fiind de 55 de metri. Parterul, un spațiu rotunjit de 4 metri înălțime, găzduiește o vinotecă cu peste 9750 de sticle, cu vinuri din 88 de țări, zone de degustări, magazine cu vinuri și buticuri cu suveniruri și spatii pentru catering sau gustări simandicoase.
Celelalte etaje găzduiesc o expoziție permanentă, cu multe exponate ce ilustrează istoria și cultura vinului, spațiile temporare pentru expoziții, o sală de lectură, ateliere de degustare, o sală de spectacole cu 250 de locuri, care poate găzdui diverse evenimente pe tot parcursul anului, etc. La etajul al șaptelea se află un restaurant cu o suprafață de 13350 m2, iar la etajul următor un foișor cu vedere panoramică asupra orașului și portului. De asemenea, orașul vinului este legat la un ponton de 90 de metri care oferă acces la călătorii turistice cu vaporașe în zonele viticole învecinate.
Costul final al complexului este de 81,1 milioane de euro (81% din fonduri publice). În orașul vinului sunt angajate peste 350 de persoane, iar impactul indirect al activității sale este estimat la 40 milioane euro pe an. Comunitatea locală speră ca obiectivul să atragă aproximativ 450.000 de vizitatori pe an.
Am scris acest articol ca un exemplu pentru cheltuirea cu cap a banilor publici, pentru dezvoltarea locală, atragerea turiștilor și crearea de locuri de muncă pe termen lung. Din păcate, noi românii nu avem această cultură, dar nici nu vrem s-o deprindem și aruncăm cu nonșalanță banii publici pe nimicuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu