28 mai 2012

NECONFORMITĂȚI LA H.G.R. NR. 69/2012



(HGR nr. 69/2012 - emitent Guvernul României, Monitorul Oficial nr.114/14.02.2012)

privind stabilirea încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier şi de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri, ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum şi a sancţiunilor şi măsurilor aplicabile în cazul constatării acestor încălcări


            Va prezint  câteva elemente din H.G.R. nr. 69/2012 care, după umila mea părere  sunt neconforme. Ordinea lor este cronologică, ca parcurgere a articolelor, ci nicidecum ca importanță sau gravitate. Vă las pe dumneavoastră să le clasificați în ordinea gravitații erorilor strecurate, în funcție de profilul propriu.

I  „Art. 3 pct. 11. sustragerea de la control/obstrucționarea efectuării controlului la sediul operatorului de transport rutier/întreprinderii de transport rutier în cont propriu/furnizorilor și beneficiarilor de bunuri divizibile/operatorului economic care desfășoară activități conexe transportului rutier/centrelor de pregătire și perfecționare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere/școlilor de conducători auto/instructorilor auto autorizați, după caz;”

Articolul 6 stabilește contravențiile pentru art. 3 (abateri foarte grave) și sancționează cu suma de 14000-18000 lei operatorii de transport rutier/intreprinderile de transport rutier în cont propriu, furnizorii și beneficiarii de bunuri divizibile, centrele de pregătire și perfecționare a personalului de specialitate în domeniul transporturilor rutiere, școlile de conducători auto și instructorii auto autorizați, dar nu sancționează operatorii economici care desfășoară activități conexe transportului rutier :

„c) operatorului economic care desfășoară activități conexe transportului rutier/persoanei fizice sau juridice, după caz, pentru faptele prevăzute la art. 3 pct. 1-3 și 33-37;”   -------- NU EXISTA PUNCTUL 11 ---------

II  „Art. 4 pct. 24. angajarea sau menținerea în funcție de către operatorul de transport rutier/întreprinderea de transport rutier în cont propriu/operatorul economic care desfășoară activități conexe transportului rutier a persoanelor cu funcții care concură la siguranța rutieră cu nerespectarea prevederilor art. 59 alin. (1)” Notă: să fie apte din punct de vedere medical și psihologic.

Articolul 7 stabilește contravențiile pentru art. 4 (abateri grave) și sancționează cu suma  de 12000-16000 lei numai operatorii economici care desfășoară activități conexe transportului rutier, fără să sancționeze și operatorii de transport rutier/intreprinderile de transport rutier în cont propriu :  

„a) operatorului de transport rutier sau întreprinderii de transport rutier în cont propriu român/române sau străin/străine, după caz, pentru faptele prevăzute la art. 4 pct. 1-12, 14, 19-22, 25-61 și 77;” -------- NU EXISTA PUNCTUL 24 ---------

Observație proprie : vă gândiți cumva la o compensație?

III  „Art. 4 pct. 68. nerespectarea de către operatorii economici care desfășoară activități conexe transportului rutier - activități desfășurate de autogări - a obligației de a transmite on-line I.S.C.T.R., în formatul solicitat de acesta, efectuarea curselor şi traseelor, pe fiecare operator de transport deținător de licență de traseu cu care aceștia au încheiat contract;”

Dacă studiați cu atenție art. 136 din O.M.T.I. nr. 980/2011 care se referă la obligațiile operatorilor economici care desfășoară activități conexe transportului rutier nu veți găsi aceasta obligație. -------- ESTE LEGALĂ ACEASTĂ CONTRAVENȚIE? ---------

            Observație proprie : dacă o obligație nu este stipulată în legea de bază, respectiv Ordonanța nr. 27/2011 și nici în Normele de aplicare a acesteia, respectiv O.M.T.I. nr. 980/2011, o hotărâre de guvern nu o poate sancționa.

IIII  „Art. 5 pct. 25. prezentarea la control de către întreprindere/operatorul de transport rutier, operatorii de activități conexe sau de către conducătorii auto a documentelor emise de către autoritatea competentă plastifiate ori în copie sau în oricare altă formă/alte condiții decât cele în care au fost eliberate;”

Articolul 8 stabilește contravențiile pentru art. 5 (abateri minore) și sancționează cu suma de 3000-6000 lei lei operatorii de transport rutier/intreprinderile de transport rutier în cont propriu, operatorii economici care desfășoară activități conexe transportului rutier, fără să sancționeze conducătorii auto :

„b) conducătorului auto român sau străin, după caz, pentru faptele prevăzute la art. 5 pct. 6, 19-21 și 30;”  -------- NU EXISTĂ PUNCTUL 25 ---------

Observație proprie : inspectorii de trafic din cadrul I.S.C.T.R au aplicat multe sancțiuni contravenționale operatorilor de transport/intreprinderilor pentru că, șoferii angajați ai acestora, au prezentat, la controlul în trafic, certificate de pregătire profesională plastifiate.

IIIII  „Art. 5 pct. 15 nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligației de a notifica, în scris, schimbarea sediului social, în termen de 28 de zile, Autorității Rutiere Române - A.R.R.;”

Dacă mai studiați o dată cu atenție art. 133 lit. x) din O.M.T.I. nr. 980/2011, care se referă la obligațiile
intreprinderilor în cont propriu, termenul de 28 de zile este prevăzut, dar la art. 134 lit. ad) din același ordin, care se referă la obligațiile operatorilor de transport rutier, termenul este de 15 zile.

            Observație proprie : o mică eroare de redactare, cu o marjă mai mare, ajutătoare  pentru operatorii de transport.

Sper că nu v-am enervat prea tare și veți privi viata, în continuare, prin prisma realității românești.



            P.S.  Revin cu alte comentarii la H.G.R. nr. 69/2012
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Cu un click, citiți neapărat și:
By Dan Caragea; Constanta; Romania

14 comentarii:

  1. cand o sa am timp , adica in 2-3 zile ...cred , o sa-ti trimit cateva completari.... Te salut , Adi Lazar !

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua.am fost oprit la control si mi sa intocmit proces verbal cum ca nu am certificat profesional.am facut o scoala profesionala auto si am prezentat la comtrol diploma care mia fost data cand am terminat scoala.cel care ma amendat zicandumi ca nu este buna.ca imi trebuia de la ministerul transporturilor nu de la ministerul educatiei cum scrie la mine.ce ar trebuii sa fac in acest caz fara sa merg la o scoala particulara sa imi cumpar un asa zis atestat cum il numeste toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. Certificatul (atestatul) de pregătire profesională este obligatoriu pentru vehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau pentru cele de peste 10 locuri. Căutați aici CPC și CPI și obțineți toate informațiile (http://dancaragea.blogspot.ro/2012/06/obtinerea-certificatelor-cpi-si-cpc-de.html).

      Ștergere
  5. Ok.este obligatoriu dar de ce nu sa ridicat licenta si certificatele de imatriculare.este obligatoriu atestatul dar eu am atestat eliberat de scoala auto in 1994 si cei de la arr spun ca nu mai este bun cum sa nu fie bun nu pot intelrge asa

    RăspundețiȘtergere
  6. La cata scoala am am deschis dictionarul explicativ al limbii romane si la atestat am gasit exact ce am eliberat de la scoala adica diploma.asta scrie si la atestat ce miar mai trebuii sa cumpar un certificat de pregatire profesionala? Alea se obtin intrun mod foarte ciudat pentru mine da tu banii si nu te intereseaza ce scrie acolo ca iti facem noi examinul.si nu este nimeni care sa nu treaca.am mers candva cu diploma la o asa zisa scoala si ma tot intrbat cine ma invatat sa arat diploma ca nu imi mai trebuie din ala.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am uitat sa spun scoala pe care am facuto a fost de 3 ani si in diploma pe care am obtinuto scrie negru pe alb "calificat in meseria de sofer mecanic auto" cum ma mai poate califica cineva de la o scoala particulara sau de la arr care ei nu au nici o pregatire in domeniu. Numai sa ia bani asta nu e calificare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După aderarea la UE România trebuie să respecte Regulamentele Uniunii. Certificatele de pregătire profesională privind transportul rutier sunt o parte din ele. Orice Ordin de ministru, HG, Lege etc. pot fi contestate în anumite condiții. Atenție, certificatele de pregătire profesională, în orice domeniu, nu se cumpără! Se obțin în urma unor cursuri și a unor examinări teoretice și/sau practice. Dacă vi s-a propus asa ceva, ar fi bine să anunțați autoritățile anti-corupție.

      Ștergere
  8. Ok.cumparatul e asa vina da banii si noi iti facem raspunsurile.am contestat asta cu certificatul la tribunal si judecatorul zice ca nu sant in neregula asta intrebam diplomele noastre ale soferilor care am fost trimisi la scoli de profil cu ani de scoala de ce nu ne mai sant recunoscute de arr? Pentru ce platim tot acelasi lucru pentru care am facut scoala odata si o scoala buna de stat nu particulara.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am fost si la scoala unde am facut pentru permis si secretar si director de acolo acelasi lucru spun ca nu imi mai trebuie nimic pe langa diploma care o am.si avem multi tare din astea.cum santem in afara legii?nu cumva cine incearca sa ne dea amenzi pentru asa ceva nu a vrut sa citeasca legea? Legea 69/2012 din legea asta am primit amenda si dupa cum e scris in lege noi care avem diplome nu suntem in afara legii deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu despre ce diplomă vorbiți, dar azi, conform legislației în vigoare (din UE și adoptată la noi), nici un fel de diplomă nu ține loc de permis de conducere și certificate de pregătire profesională în domeniul transportului rutier.

      Ștergere
  10. Domnul meu.atestat= act prin care se atesta ceva mai ales certificat sau diploma de studii.din dictionarul explicativ al limbii romane.diploma se obtin exact cum ati zis in urma unui examen si in prezent scoala care am facuto sistemul nostru nu a daramato absolut deloc si se afla in siret cei de acolo dau si astazi diplome numai ca sa schimbat putin denumirea exact cum e scris si in lege dar nu vor cei de la controale si arr sa recunoasca ca daca ne lasa pe cei care avem diplome ar pierde multi bani despre altceva nu e vorba decat sursa de venit la buget.azi se numesc diplomele de pe vremuri certificate de competenta profesionala.noi care avem diplome valabile nu mai suntem calificati ca soferi? Asta nui clar in ordinul de doi bani al ministrului si cu un simplu drum pana la tribunal cel care incearca sa mai scrie un proces verbal e suta la suta victima.nu aveti si dumneavoastra terminata o scoala si nu aveti acte cum ati terminat scoala?asa si soferîi au diplome cei care au facut scoala de profil asta incerc sa va zic.am facut 3 ani de scoala si sa gasit unu destept sa isi piarda locul de munca zicand in scris pe procesul verbal ca nu avem certificat profesional.poate nu aveti permisiunea in ghilinele sa vorbiti deschis dar santem protejati prin lege ca doctorul ciomu daca ati urmarit cazul lui.nu ne ia nimeni cat traim pe pamant acest drept care nea fost dat printrun examen foarte corect nu cum este astazi Vine si ala de la aŕr si iti zice raspunsul.asta e bani la buget si ar fi bine sa va tineti gura pentru mine.pacat ca nu mai e sindicat sa aiba cine se ne sustina.

    RăspundețiȘtergere