19 august 2012

SUSPENDAREA ȘI RETRAGEREA AUTORIZAȚIEI ȘCOLII DE CONDUCĂTORI AUTO


0 HGR nr. 69/2012, Art. 46 : I.S.C.T.R. retrage autorizaţia şcolii de conducători auto în următoarele cazuri: Anexa 2 – Norme privind autorizarea școlilor de conducători auto din OMTI nr. 1019/2009, Art. 16 : Anularea autorizației scolii de conducători auto se face de către Autoritatea Rutiera Romana – ARR la a treia suspendare, precum si in următoarele cazuri:
1 a) dacă la expirarea termenului de 6 luni prevăzut la art. 45 alin. (2), după suspendarea autorizaţiei şcolii de conducători auto pentru perioade succesive de 30 de zile, nu a fost remediată situaţia în cauză; a) când s-au falsificat documente școlare sau au fost eliberate fise de școlarizare unor persoane care nu au finalizat sau nu au urmat cursurile scolii de conducători auto;
2 b) şcoala de conducători auto a furnizat documente conţinând informaţii incorecte în vederea obţinerii autorizaţiei; b) când se constata ca școala de conducători auto a furnizat documente conținând informații eronate cu ocazia solicitării eliberării autorizației;
3 c) şcolii de conducători auto i s-a aplicat de două ori, în ultimele 12 luni, sancţiunea suspendării autorizaţiei;
4 d) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 11 şi 12; (Nota: sustragere/obstuctionare control, respectiv autorizaţia suspendată, retrasă sau cu termenul de valabilitate expirat)
5 e) când se constată că titularul autorizaţiei şi-a încetat activitatea sau la cererea acestuia. c) când se constată că titularul autorizaţiei şi-a încetat activitatea sau la cererea acestuia.

     „Art. 45 (1) I.S.C.T.R. suspendă autorizaţia şcolii de conducători auto, pentru o perioadă de 30 de zile, în următoarele cazuri:
   a) dacă la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la art. 44 nu a fost remediată situaţia în cauză;
   b) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 41 şi la art. 4 pct. 15-17 şi 83.
     (2) În cazul în care la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. (1) lit. a) nu a fost remediată situația în cauză, I.S.C.T.R. suspendă autorizația școlii de conducători auto pentru încă o perioadă de 30 de zile, care se poate prelungi pentru perioade succesive de 30 de zile, însumând o perioadă care să nu depășească 6 luni.”

     Chiar daca OMTI nr. 1019/2009 nu a fost modificat pană in prezent, în momentul de față instituția care poate suspenda sau retrage autorizaţia şcolii de conducători auto este I.S.C.T.R.. Nu vreau să comentez criteriile de suspendare sau retragere prevăzute în HGR nr. 69/2012, dar remarc că nu s-a prevăzut de la ce data operează efectiv suspendarea sau retragerea autorizației. Dar cel mai important aspect este ca nu există nici o precizare referitor la seria sau seriile care sunt în curs de pregătire la şcoala de conducători auto; cursanții nu au nici o vina, ar trebui să termine cursul aflat în desfășurare ( v. art. 17 din Normele privind autorizarea școlilor de conducători auto). Acest lucru este valabil și pentru suspendarea şi retragerea autorizației instructorului auto autorizat și autorizației centrului de pregătire şi perfecționare a personalului din transportul rutier.

     Sa vedem in continuare HGR nr. 69/2012 :
     Art. 53 (1) I.S.C.T.R. întocmeşte şi comunică decizia motivată de retragere a autorizaţiei şcolii de conducători auto, a autorizaţiei instructorului auto autorizat sau a autorizaţiei centrului de pregătire către autoritatea emitentă şi către titularul autorizaţiei.
   (2) Odată cu retragerea autorizaţiei şcolii de conducători auto, a autorizaţiei instructorului auto autorizat sau a autorizaţiei centrului de pregătire toate documentele eliberate de către autoritatea emitentă în baza autorizaţiei retrase devin nule.
     Art. 55 (1) Împotriva sancţiunilor de retragere sau suspendare (...) se poate adresa cu plângere instanţelor de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
   (2) Procedurile privind aplicarea sancţiunilor de retragere şi suspendare, după caz, a documentelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.

     Acum ne-am mai lămurit : procedura privind sancțiunea de retragere și suspendare se stabilește printr-un ordin de ministru, care urmează să apară. Acesta va stipula cu siguranță ceea ce am subliniat mai sus (probabil suspendarea sau retragerea va opera efectiv de la data primirii deciziei de suspendare/retragere, iar seriile în curs de pregătire vor putea să finalizeze cursurile). In acest caz autoritatea emitentă, respectiv Autoritatea Rutiera Romana – A.R.R., va fi înștiințată cu privire la decizia de suspendare/retragere (art. 53 alin.(1)) și ulterior, va fi înștiințată iarăși cu privire la data începerii suspendării/retragerii, pentru operarea sancțiunii în baza de date. Oricum va rămâne o perioada scurtă de activitate a școlii de conducători auto, când de fapt ea este suspendată/retrasă, că doar I.S.C.T.R. nu poate face înștiințarea on-line. Dar până atunci, ce se întâmplă cu seriile de cursanți care sunt în pregătire la o școala de conducători auto în cazul suspendării/retragerii autorizației? DAR PÂNĂ APARE ORDINUL DE MINISTRU?

     Spun iarăși : de ce sunt necesare doua instituții, una emitenta (ARR) și una care sancționează (ISCTR)? De ce trebuie complicate lucrurile dacă sunt relativ simple? Pentru mine este greu de înțeles!
____________________________________________________________________________________________________

     Cu un click, citiți și :     
____________________________________________________________________________________________________


                                                              By Dan Caragea; Constanta; Romania

Un comentariu:

  1. Daca persoane responsabile considera ca asta este normalitatea unei legislatii pe domeniu, nu are nici o importanta daca inteleg sau nu, daca imi place or ba.

    RăspundețiȘtergere