Istoria comerțului a fost marcată de întreprinderile mici care au provocat scepticism, iar în unele cazuri chiar dispreț. Dar, deseori, cumpărătorii au îmbrățișat conceptele neobișnuite, iar antreprenorii, care au crezut în ideile lor și au trudit ani de-a rândul, au avut o șansă de a se bucura la urmă. Astfel, spiritul nonconformist, care a dat naștere la tot felul de idei de afaceri, a avut câștig de cauză în cadrul companiilor care oferă produse și servicii bazate pe ingeniozitate, inspirație și disprețul absolut pentru cuvântul “nebunie”.
Vă prezint în continuare 10 afaceri mici fondate pe idei neobișnuite, stranii sau ciudate, care frapează chiar un cunoscător elevat în domeniu. Unele s-au dovedit recorduri de succes, în timp ce altele încă se mai luptă pentru a rămâne pe piața afacerilor, dar însăși existența lor încalcă convenționalul și oferă inspirație pentru viitorii antreprenori de a-și promova ideile originale.
Este o companie fondată de Ruth Regina, make-up artist de televiziune, care, după cum sugerează și numele, produce peruci pentru câini. Potrivit site-ului companiei, activitatea a început acum 20 de ani, atunci când nepoata Reginei i-a cerut o perucă pentru cățelul ei. Restul este istorie, compania bucurându-se de atenția mass-mediei, în 2007 fiind invitată la "The Late Show” cu David Letterman.
2. Hangover Helpers (ajutor pentru mahmuri)
Mahmureala, însoțită de greață și aversiune la lumina zilei, este una dintre cele mai cumplite “boli fizice” – o știu cei ce au experimentat! Din fericire, o companie oferă ajutor în astfel de cazuri, contra cost. Potrivit site-ului său, pe lângă o sticlă de Gatorade și un mic dejun gătit în propria bucătărie a mahmurului, se asigură o curățenie lună în fiecare cameră, se spală toate vasele murdare și se aruncă gunoiul. Oare te simți mai bine?
3. Something Store (magazinul de ceva – cadouri)
Uneori, atunci când te simți singur, ți-ai dori să primești ceva, surpriză. Alteori trebuie să cumperi un cadou pentru altcineva, dar nu ai nici o idee. Acest magazin oferă soluții pentru ambele variante și vă trimite o cutie care conține un obiect ales aleator, pentru doar 10 dolari. Pe site-ul său, "ceva" poate fi o carte rară, un ceas, o cutie de bomboane de ciocolată sau oricare dintre zecile de alte posibilități arbitrare. Clienții nu vor primi totuși materiale pornografice, droguri, animale, materiale radioactive, arme de foc sau lichide alcoolice, așa că nu vă faceți griji pentru alt-“ceva”.
4. Mumbani Fresh Face (pentru o față neboțită)
Indiferent cum dormi, cu pernă sau fără, pe burtă sau într-o parte, dimineața te poți confrunta cu o mare problemă: cute pe obraji și pe frunte, care îți fac fața să arate ca dracu’. Cu vârsta, aceste linii se accentuează datorită ridurilor și pielii mai puțin elastice. Perna Mumbani a fost inventată pentru a combate această stare de lucruri neplăcută. Potrivit site-ului companiei, purtând noaptea acest accesoriu, considerat chiar anti-rid, pielea rămâne întinsă în timpul somnului, conducând astfel la un aspect tineresc și odihnit.
5. Rent A Friend (închiriază un prieten)
Banii nu pot cumpăra prietenii, dar se pot face pe Internet. Așa că se poate angaja temporar un “prieten” pentru 10 dolari pe oră de pe site-ul de mai sus. După cum sugerează și numele, se oferă un “ajutor”, contra cost, celor care nu pot să suporte singurătatea și vor să fie însoțiți la o plimbare, la un film sau la o cină. Se face și precizarea că nu este o modalitate de a întâlni un potențial partener romantic, adică nu se ocupă de matrimoniale și nu este nici o agenție de escortă. “Prietenii” or fi așa de profesioniști sau fără suflet?
6. International Star Registry (Registrul internațional al stelelor)
Vreți să aveți o stea? Pentru un anumit preț, ISR dă numele dumneavoastră unei stele și vă obține certificarea originală, încă din 1979. Celebrități, demnitari și indivizii din întreaga lume au folosit serviciile sale pentru a cumpăra o stea pentru ei, prieteni și familie. Se oferă un pachet întreg, care cuprinde pe lângă certificatul de înregistrare și o diagramă a cerului cu coordonatele stelei care poartă numele dumneavoastră, precum și o broșură informativă de astronomie. Toate numele se trec într-un compendiu astronomic al cosmosului, înregistrat cu drept de autor la US Copyright Office. Cu toate acestea, numele nu este recunoscut de către comunitatea științifică internațională.
7. BlackSocks (ciorapi la abonament)
Un antreprenor din Elveția, pe nume Samuel Liechti, a avut o idee nebunească de a înființa o companie care să distribuie șosete pentru abonați, de trei ori pe an, câte trei perechi. Se pare că s-au găsit mulți oameni prea leneși pentru a merge la un magazin și s-au abonat la acest serviciu pentru 89 de dolari anual. Fiecare bărbat nou abonat primește și un calcul justificativ: salvează aproximativ 12 ore în fiecare an sau trei săptămâni din viață. Compania a pătruns în Statele Unite în 2005, iar doi ani mai târziu a început să vândă abonamente și pentru lenjerie de corp, având acum peste 60.000 de clienți activi din peste 70 de țări.
8. Geese Police (alungarea gâștelor)
Americanul David Marcks a descoperit o oportunitate de afacere în 1986, atunci când era cu câinele său pe un teren de golf, iar acesta a alergat după niște gâște. Firma lui este soluția pentru alungarea gâștelor nedorite din parcurile orașului, de pe proprietățile private, de pe terenurile de golf sau chiar de pe peluzele din fața caselor. Folosind câini instruiți Border Collie, ei alunga gâștele, fără să le afecteze într-un fel. Afacerea a crescut și s-a extins considerabil, ajungand în anul 2000 la un câștig anual de 2 milioane de dolari.
9. Official Irish Dirt (pământ irlandez)
Aceasta companie primește comenzi de la irlandezi răspândiți prin întreaga lume, care sunt dornici de a avea în mâinile lor pământ din țara natală sau de acasă. Comunitățile irlandeze, mai ales din SUA, unde circa 40 de milioane de oameni pretind a avea origine irlandeză, doresc să aibă o bucățică de gazon cu pământ irlandez sau să folosească pământul pe lângă monumentele funerare ale strămoșilor. Vânzările anuale sunt de aproximativ 2 milioane de dolari numai în Statele Unite.
10. Second Life (imobile virtuale)
Anshe Chung, pornind de la o investiție inițială de 9,95 dolari pe contul Second Life, creat de Ailin Graef, a cumpărat, dezvoltat și a vândut imobile virtuale. A ajuns la cifra de afaceri de 150.000 dolari anual, din divizarea proprietăților virtuale, dezvoltarea și amenajarea teritoriului și construcții arhitecturale tematice, pe care le închiriază sau le vinde în moneda site-ului (dolari Linden) sau în dolari americani autentici. El este prima persoană care a devenit milionar în lumea reală cu o afacere în lumea virtuală.
Dacă nu v-ați săturat, Butch Bakery face numai prăjiturele tipic bărbătești (!), My Pet Chicken vinde pui de găină ca animale de casă (companie) sau ca niște jucării distractive, inclusiv cu un castron și scutece speciale, iar We Rent Goats închiriază capre, ca mâncătoare înnăscute de buruieni, pentru un pășunat ecologic, benefic, care distruge buruienile nedorite și asigură creșterea ierburilor native. Buy My Face oferă ca spațiu publicitar fețe umane, iar de la Celeb 4 a Day puteți închiria pentru o zi paparazzi personali, ca să vă simțiți ca o adevărată stea hăituită.
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți neapărat și :
- 5 invenții utile
- Washit
- Soluții neobisnuite
- Benzina sintetică
- Invenții japoneze
- Inovații la lucruri obișnuite
- Originea numelor unor brand-uri celebre
- Surse de energie neobișnuite
- Saltea pentru îmbrățișări
- Cicisbeu
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu