Volvo Car Group la lansa în această toamnă o noua familie de motoare - VEA (Volvo Engine Architecture), care folosesc pentru prima dată tehnologia i-ART, care ajută la reducerea consumului de combustibil la motoarele diesel și creșterea puterii.
În loc de a folosi senzorul de presiune tradițional, i-ART monitorizează continuu fiecare injector și controlează injecția și arderea în fiecare dintre cei patru cilindri ai motorului. “Tehnologia i-ART, poate fi descrisă ca al doilea pas în evoluția motoarelor diesel. Este o descoperire comparabilă cu cea a inventării senzorul lambda pentru convertorul catalitic în 1976. Este o altă lume, în primul rând pentru Volvo ", spune Derek Crabb, vicepreședintele la Powertrain Engineering din cadrul Volvo Car Group.
Fiecare injector are un mic computer în partea de sus, care monitorizează presiunea de injecție, care a fost crescută extrem de mult, până la 2500 bari. Pe baza informaților primite, sistemul i-ART asigură cantitatea ideală de combustibil care este injectată în timpul fiecărui ciclu de ardere. Combinația între presiunea de injecție foarte mare și tehnologia i-ART oferă clienților un motor cu un consum foarte redus de combustibil, o creștere semnificativă a puterii, emisii poluante considerabil mai reduse și un zgomot mai mic.
Cu VEA, Volvo va introduce și o noua cutie de viteze automată, cu 8 viteze, care va contribui, de asemenea, la economia de combustibil. "Vom crea, motoare mai inteligente, mai mici, care să aibă puterea motoarelor V8, care vor ajunge de domeniul trecutului. Motoarele noastre cu patru cilindri vor oferi performanțe mai mari decât unitățile cu șase cilindri de astăzi, vor spori plăcerea de a conduce prin agilitatea lor, iar consumul de combustibil va fi mai mic decât la actuala generație de motoare cu patru cilindri.", a mai spus Derek Crabb.
Eu cred că motoarele V8 nu vor fi pe cale de dispariție în scurt timp, chiar dacă cu tehnologiile de astăzi câștigul de putere a unui motor V8 nu mai este la fel de mare cum ne-am obișnuit. Prețul mai mare pentru autovehiculele dotate cu astfel de motoare ar putea până la urmă să-și spună cuvântul. Cu toate acestea, unii producători încep încet, încet să nu mai fabrice automobile cu motoare V8: Audi nu mai vinde o versiunea A6, S4 sau Q7 cu motoare V8, noua generație M3 de la BMW nu are asemenea motoare, iar Cadillac, Ford, Lexus, Land Rover, Jaguar și Infiniti au renunțat la unele modele dotate cu motoare V8.
Ca exemplu, Chevrolet Camaro a prezentat la New York Auto Show 2013 o versiune a legendarului Z/28, un model propulsat de un motor V8 de 7,0 litri, care produce 500 de cai putere, care se va vinde din această toamnă.
De asemenea, Mercedes-Benz nu se dezice de motoarele sale V8, dar a reușit să le scadă mult consumul de combustibil. Fiecare model, cu excepția GLK și din clasa R este disponibil cu un motor V8.
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și alte postări din categoria auto:
- Cel mai lung autobuz din lume
- Cele mai furate automobile
- SAE
- Nissan 2015
- Piele umană falsă
- Autostrada modernă a viitorului
- Airbag exterior
- Emisii CO₂
- Cele mai valoroase mărci auto
- Autobuz gradină
- Pneuri fără aer
- Simboluri pe tabloul de bord
- Bicicletă vs autoturism
- Sistemul "vezi prin autovehicul"
- Noile anvelope Michelin
- Șosele magnetice
- Mașina care nu se murdărește
- Măsurarea alcoolemiei în mers
By Dan Caragea; Constanța, România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu