În ultimul timp autovehiculele electrice produse de giganți auto ca Ford, BMW şi Tesla îşi fac loc pe piaţa mondială de vânzări de autovehicule. Unul din motivele principale care îngreunează dezvoltarea impetuoasă a tehnologiei maşinilor electrice este numărul limitat de staţii de încărcare disponibile. Dar Goodyear a creat un nou concept de anvelopă care ar putea duce la dispariţia staţiilor de încărcare a autovehicule, prin încărcarea acumulatorilor maşinii în timpul staționării, în orice loc, dar mai ales în timpul conducerii.
Noua anvelopă, numită BH-03, are în compoziţie materiale termo-piezoelectrice şi a fost proiectată pentru a absorbi cât de multă căldură este posibil. Când autovehiculul este parcat, lumina soarelui încălzeşte suprafaţa anvelopei şi această căldură este transformată în energie electrică, folosind un material termo-electric. Când autovehiculul este în mers, frecarea dintre pneu şi drum, precum şi presarea şi mişcarea rolelor materialului piezoelectric generează o mică tensiune electrică, care este captată şi redirecţionată către bateria mașinii, pe care o încarcă în mod constant pe toată durata deplasării.
Materialele folosite sunt optime pentru capacitatea de generare a energiei electrice a anvelopei, precum şi pentru rezistenţă la rulare, având o culoare închisă, pentru a atrage mai multă căldură. Această tehnologie are potenţialul de a contribui în mod semnificativ la soluţionarea problemelor de mobilitate a autovehiculelor electrice, ceea ce va conduce la o cerere mult mai mare de asemenea vehicule în viitorul apropiat, a declarat un reprezentat al companiei Goodyear. De asemenea, Joe Zekoski, prim-vicepreşedinte şi director tehnic, a afirmat că noile concepte de anvelope de la Goodyear reinventează rolul pe care acestea îl pot juca în viitor în dezvoltarea industriei auto. Ne-am imaginat şi dorim ca în perioada imediat următoare produsele noastre să devină tot mai integrate pe toate tipurile de vehicule şi pentru toată gama de clienţi ale acestora, mai ecologice şi mai versatile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu