12 martie 2015

ȚIGĂRI ÎN PACHETE SIMPLE

     Toate țigările din Marea Britanie vor fi vândute în pachete simple care vor purta avertismente de sănătate înspăimântătoare, conform unei legi noi votată de deputații britanici pe 11 martie a.c. Legislația privind vânzarea de țigări în pachete simple, care va intră în vigoare din luna mai a anului viitor, a fost votată în Camera Comunelor cu 367 de voturi pentru și 113 voturi împotriva (majoritatea parlamentari conservatori).

     Marea Britanie a luat exemplul Australiei, care a devenit prima țară din lume care a introdus legea sănătății publice, în urmă cu doi ani, pentru a descuraja o nouă generație de tineri fumători. În decembrie 2012, Australia a impus ca toate produsele din tutun să fie vândute în pachete standardizate. Astfel, toate pachetele de țigări nu mai pot afișa numele mărcii producătoare, iar ambalajul este unic, de culoare măslinie sau apropiat de culoarea tutunului, considerat monoton, fără a atrage cumpărătorii. În locul numelui de marcă (brand) este înscrisă o siglă uniformă, iar pachetele sunt împodobite cu imagini grafice care demonstrează efectele devastatoare ale cancerului pulmonar.


     Criticii acestei măsuri declară că nouă lege nu-i va împiedică pe britanici să fumeze, ar putea crea confuzii printre consumatorii de țigări și importurile ilegale de tutun ar putea ajunge la cote inimaginabile. De asemenea, ei atenționează că Parlamentul britanic ar trebui să acorde prioritate combaterii imigrației și a terorismului, ci nu modului de ambalare a țigărilor. Dar ministrul sănătății publice, Jane Ellison, este convinsă că măsura este primul pas spre noi generații de nefumători. Ea a recunoscut îngrijorarea populației că pachetele standardizate pentru țigări ar putea crea precedentul pentru o abordare similară la alte produse, cum ar fi produsele alimentare nesănătoase și alcoolul, dar a asigurat că guvernul nu are nici o intenție de a extinde ambalajele standardizate pentru orice alt produs, în afară de tutun. Totodată a mulțumit parlamentarilor pentru aprobarea acestei măsuri importante de sănătate publică, care va proteja copiii și va salva nenumărate vieți.

     Companiile de tutun au întreprins o campanie neîncetată în ultimii trei ani, încercând să descurajeze politicienii să voteze legea. Pierderile lor vor fi considerabile, dar se vor reduce și veniturile companiilor mass-media care nu vor mai fi solicitate pentru publicitate cu țigări și tutun. De ce s-ar mai difuza un spot publicitar referitor la Dunhill sau Marlboro dacă produsul nu există în magazine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu