Sunt necesare airbag-urile în interiorul unei mașini? Probabil marea majoritate ar răspunde da, dar puțini dintre noi ar argumenta că este nevoie de airbag-uri și pe exteriorul unui autovehicul.
Ideea este relativ nouă, dar o companie din Olanda (TNO), pornind de la faptul că în prezent există o medie de 1,3 biciclete pentru fiecare rezident olandez, iar numai în Amsterdam circulă o jumătate de milion de bicicliști zi de zi, aduce argumentele necesare. Luând în calcul preocuparea permanenta a siguranței bicicliștilor (numărul de biciclete din țară a crescut la mai mult de 18 milioane) și că aproximativ 600 de decese în trafic pe an implică bicicliști și pietoni, precum și faptul că numărul a rămas relativ constant în ultimii ani, testele efectuate au descoperit că atunci când o mașină lovește o bicicletă, biciclistul, de obicei, aterizează pe parbriz, lovindu-se la cap și la umăr. Așa că au realizat un airbag care se umflă în afara mașinii, între marginea de jos a parbrizului și capotă.
Autoturismul are o camera în oglinda retrovizoare, care transmite imagini la un calculator, iar software-ul analizează și decide dacă este un pieton sau un ciclist. Atunci când apare un "moment critic", sistemul trece în modul "Alarmă", iar senzorii din bara de protecție acționează airbag-ul care se deschide și acoperă jumătatea inferioară a parbrizului.
Anul trecut Spiegel a publicat mai multe detalii despre realizările firmei Volvo în acest domeniu, care a produs primul airbag extern, conceput pentru a salva viețile pietonilor. Seria următoare de fotografii, furnizate de Volvo, prezintă cum funcționează un airbag în timpul unui test de impact.
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și alte postări din categoria auto:
- Cel mai lung autobuz din lume
- Cele mai furate automobile
- SAE
- Smart Forstars
- Nissan 2015
- Piele umană falsă
- Autostrada modernă a viitorului
- Emisii CO₂
- Producția de automobile 2012
- Motoare inteligente
- Cele mai valoroase mărci auto
- Autobuz gradină
- Pneuri fără aer
- Simboluri pe tabloul de bord
- Bicicletă vs autoturism
- Noile anvelope Michelin
- Șosele magnetice
- Mașina care nu se murdărește
- Măsurarea alcoolemiei în mers
By Dan Caragea; Constanta; Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu