10 iunie 2013

CEA MAI VALOROASĂ MARCĂ DE BĂUTURI SPIRTOASE

     Brand Finance este liderul mondial de consultanță și de evaluare pentru mărci, care a  efectuat mii de evaluări ale brand-urilor, de toate mărimile și în majoritatea sectoarelor. Printre clienții lor se număra mărci internaționale, autorități fiscale, firme de avocatură, organisme guvernamentale, bănci de investiții, etc. La începutul acestei luni a publicat lista primelor 50 de brand-uri, cele mai valoroase din lume, care produc și comercializează băuturi spirtoase.
     Fără îndoială, Johnnie Walker a confirmat că este cea mai valoroasă marcă de băuturi la nivel global, cu o creștere fenomenală, susținută de publicitate agresivă, de inovare și segmentare atentă a pieții. Un alt lucru esențial a fost creșterea rapidă a băuturilor spirtoase asiatice, brand-urile chineze având în continuare un potențial uriaș. Cu toate că brand-urile din China fac pași mari pentru a câștiga încrederea consumatorilor la nivel internațional, primele 50 de mărci de băuturi spirtoase sunt încă dominate de brand-uri occidentale.

Johnnie Walker

     Studiul anual, realizat de agenția de evaluare Brand Finance, arată că Johnnie Walker a înregistrat o creștere a valorii de brand cu un procent colosal - 80%, ajungând la o valoare totală de 4,37 miliarde de dolari. Iată clasamentul complet:

CLASAMENT
BRAND
VALOARE (milioane $)
EVALUARE
2013
2012
Nume
Țară
2013
2012
2013
2012
1
1
Marea Britanie
4372
2432
AAA
AAA
2
6
China
2368
1493
AA
AA-
3
3
Franța
2260
1917
AAA
AAA
4
2
SUA
2136
2009
AA +
AA +
5
4
Marea Britanie
1987
1718
AA +
AA +
6
5
Franța
1763
1551
AA +
AAA-
7
7
China
1639
1308
AA
AA
8
14
China
1542
789
AA
AA-
9
9
SUA
1373
1246
AAA-
AAA-
10
8
Marea Britanie
1349
1269
AA
AA +
11
10
Franța
1320
1235
AA
AA
12
12
SUA
1116
945
AA +
AA +
13
11
Franța
884
952
AA-
AA
14
16
Marea Britanie
862
775
AA-
AA-
15
24
Coreea de Sud
762
409
A +
A +
16
15
Franța
747
780
AA
AA
17
13
Marea Britanie
697
924
A +
A +
18
18
Franța
597
500
AA
AA
19
35
Marea Britanie
550
303
AA +
AA
20
19
Franța
540
469
AA +
AA
21
17
Gordon’ Gin
Marea Britanie
538
535
AA
AA +
22
22
SUA
536
428
AA
AA-
23
25
India
533
397
AA
AA-
24
20
Germania
472
458
AA-
AA-
25
29
Marea Britanie
405
340
AA
AA
26
21
Marea Britanie
399
452
AA
AA +
27
31
Marea Britanie
398
329
AAA-
AA +
28
26
Marea Britanie
383
394
A +
A +
29
34
Marea Britanie
381
315
AA
AA
30
23
Marea Britanie
371
417
AA-
AA
31
30
Marea Britanie
362
331
AA +
AA +
32
32
Franța
361
324
AA-
AA-
33
28
Franța
357
358
AA
AA
34
36
SUA
335
274
AA +
AA
35
27
Marea Britanie
332
371
AA-
AA-
36
37
Franța
313
259
AA-
AA-
37
33
SUA
299
316
A +
A +
38
38
Franța
292
247
AA
AA-
39
-
Franța
246
-
AA
-
40
39
Franța
241
230
AA-
AA-
41
-
Franța
239
-
AA-
-
42
-
SUA
237
-
AA
-
43
40
Marea Britanie
231
218
AA
AA +
44
-
Italia 
218
-
AA-
-
45
-
SUA
213
-
AA-
-
46
-
SUA
206
-
AA
-
47
-
Marea Britanie
202
-
AA
-
48
-
SUA
190
-
AA +
-
49
-
SUA
176
-
AA
-
50
-
Marea Britanie
143
-
A +
-

     Notă: Băuturile chinezești sunt din categoria BAIJIU – este o băutură alcoolică distilată. Numele înseamnă "lichior alb", "alcool alb" sau "spirt alb", în general având aproximativ 40-60% alcool în volum. Este este o băutură foarte limpede, de obicei distilată din sorg (este o plantă erbacee perenă, cu înălțimea de până la 2,5 m, originară din Africa Ecuatorială, dar care s-a răspândit și în India și China, unde se cultivă de mai bine de 3000 de ani. Este principala cereală pentru pâine în Africa, Europa de Sud, America Centrală și Asia, fiind o cereală adaptată la o climă caldă și uscată), dar se folosesc și alte cereale: orez, grâu, orz, mei, care sunt distilate de două ori. Există și câteva tipuri preparate din fructe.

     O mare parte din succesul lui Johnnie Walker poate fi atribuit prin promovarea unor produse exclusive, cum ar fi Blue Label, și introducerea de noi produse, cum ar fi Double Black. Ca și Black Label (introdus în 1909, anual se produc echivalentul a 213 milioane de sticle), Double Black este o combinație de malț și cereale. “Single malt” include de fapt două tipuri de malț din două distilerii bine-cunoscute: Diageo, Caol Ila (din Islay) și Talisker (Isle of Skye). Iar producătorul susține că, prin învechirea tot timp de 12 ani, se obține un "echilibru perfect", chiar dacă prețul este cu 10$ mai mare.

Double Black

Sursa : Brand Finance
______________________________________________________________________________________________________

      Cu un clic, citiți neapărat și : 
______________________________________________________________________________________________________

By Dan Caragea; Constanța, România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu