Brand Finance este liderul mondial de consultanță și de evaluare pentru mărci, care a efectuat mii de evaluări ale brand-urilor, de toate mărimile și în majoritatea sectoarelor. Printre clienții lor se număra mărci internaționale, autorități fiscale, firme de avocatură, organisme guvernamentale, bănci de investiții, etc. La începutul acestei luni a publicat lista primelor 50 de brand-uri, cele mai valoroase din lume, care produc și comercializează băuturi spirtoase.
Fără îndoială, Johnnie Walker a confirmat că este cea mai valoroasă marcă de băuturi la nivel global, cu o creștere fenomenală, susținută de publicitate agresivă, de inovare și segmentare atentă a pieții. Un alt lucru esențial a fost creșterea rapidă a băuturilor spirtoase asiatice, brand-urile chineze având în continuare un potențial uriaș. Cu toate că brand-urile din China fac pași mari pentru a câștiga încrederea consumatorilor la nivel internațional, primele 50 de mărci de băuturi spirtoase sunt încă dominate de brand-uri occidentale.
Studiul anual, realizat de agenția de evaluare Brand Finance, arată că Johnnie Walker a înregistrat o creștere a valorii de brand cu un procent colosal - 80%, ajungând la o valoare totală de 4,37 miliarde de dolari. Iată clasamentul complet:
CLASAMENT
|
BRAND
|
VALOARE (milioane $)
|
EVALUARE
| ||||
2013
|
2012
|
Nume
|
Țară
|
2013
|
2012
|
2013
|
2012
|
1
|
1
|
Marea Britanie
|
4372
|
2432
|
AAA
|
AAA
| |
2
|
6
|
China
|
2368
|
1493
|
AA
|
AA-
| |
3
|
3
|
Franța
|
2260
|
1917
|
AAA
|
AAA
| |
4
|
2
|
SUA
|
2136
|
2009
|
AA +
|
AA +
| |
5
|
4
|
Marea Britanie
|
1987
|
1718
|
AA +
|
AA +
| |
6
|
5
|
Franța
|
1763
|
1551
|
AA +
|
AAA-
| |
7
|
7
|
China
|
1639
|
1308
|
AA
|
AA
| |
8
|
14
|
China
|
1542
|
789
|
AA
|
AA-
| |
9
|
9
|
SUA
|
1373
|
1246
|
AAA-
|
AAA-
| |
10
|
8
|
Marea Britanie
|
1349
|
1269
|
AA
|
AA +
| |
11
|
10
|
Franța
|
1320
|
1235
|
AA
|
AA
| |
12
|
12
|
SUA
|
1116
|
945
|
AA +
|
AA +
| |
13
|
11
|
Franța
|
884
|
952
|
AA-
|
AA
| |
14
|
16
|
Marea Britanie
|
862
|
775
|
AA-
|
AA-
| |
15
|
24
|
Coreea de Sud
|
762
|
409
|
A +
|
A +
| |
16
|
15
|
Franța
|
747
|
780
|
AA
|
AA
| |
17
|
13
|
Marea Britanie
|
697
|
924
|
A +
|
A +
| |
18
|
18
|
Franța
|
597
|
500
|
AA
|
AA
| |
19
|
35
|
Marea Britanie
|
550
|
303
|
AA +
|
AA
| |
20
|
19
|
Franța
|
540
|
469
|
AA +
|
AA
| |
21
|
17
|
Gordon’ Gin
|
Marea Britanie
|
538
|
535
|
AA
|
AA +
|
22
|
22
|
SUA
|
536
|
428
|
AA
|
AA-
| |
23
|
25
|
India
|
533
|
397
|
AA
|
AA-
| |
24
|
20
|
Germania
|
472
|
458
|
AA-
|
AA-
| |
25
|
29
|
Marea Britanie
|
405
|
340
|
AA
|
AA
| |
26
|
21
|
Marea Britanie
|
399
|
452
|
AA
|
AA +
| |
27
|
31
|
Marea Britanie
|
398
|
329
|
AAA-
|
AA +
| |
28
|
26
|
Marea Britanie
|
383
|
394
|
A +
|
A +
| |
29
|
34
|
Marea Britanie
|
381
|
315
|
AA
|
AA
| |
30
|
23
|
Marea Britanie
|
371
|
417
|
AA-
|
AA
| |
31
|
30
|
Marea Britanie
|
362
|
331
|
AA +
|
AA +
| |
32
|
32
|
Franța
|
361
|
324
|
AA-
|
AA-
| |
33
|
28
|
Franța
|
357
|
358
|
AA
|
AA
| |
34
|
36
|
SUA
|
335
|
274
|
AA +
|
AA
| |
35
|
27
|
Marea Britanie
|
332
|
371
|
AA-
|
AA-
| |
36
|
37
|
Franța
|
313
|
259
|
AA-
|
AA-
| |
37
|
33
|
SUA
|
299
|
316
|
A +
|
A +
| |
38
|
38
|
Franța
|
292
|
247
|
AA
|
AA-
| |
39
|
-
|
Franța
|
246
|
-
|
AA
|
-
| |
40
|
39
|
Franța
|
241
|
230
|
AA-
|
AA-
| |
41
|
-
|
Franța
|
239
|
-
|
AA-
|
-
| |
42
|
-
|
SUA
|
237
|
-
|
AA
|
-
| |
43
|
40
|
Marea Britanie
|
231
|
218
|
AA
|
AA +
| |
44
|
-
|
Italia
|
218
|
-
|
AA-
|
-
| |
45
|
-
|
SUA
|
213
|
-
|
AA-
|
-
| |
46
|
-
|
SUA
|
206
|
-
|
AA
|
-
| |
47
|
-
|
Marea Britanie
|
202
|
-
|
AA
|
-
| |
48
|
-
|
SUA
|
190
|
-
|
AA +
|
-
| |
49
|
-
|
SUA
|
176
|
-
|
AA
|
-
| |
50
|
-
|
Marea Britanie
|
143
|
-
|
A +
|
-
|
Notă: Băuturile chinezești sunt din categoria BAIJIU – este o băutură alcoolică distilată. Numele înseamnă "lichior alb", "alcool alb" sau "spirt alb", în general având aproximativ 40-60% alcool în volum. Este este o băutură foarte limpede, de obicei distilată din sorg (este o plantă erbacee perenă, cu înălțimea de până la 2,5 m, originară din Africa Ecuatorială, dar care s-a răspândit și în India și China, unde se cultivă de mai bine de 3000 de ani. Este principala cereală pentru pâine în Africa, Europa de Sud, America Centrală și Asia, fiind o cereală adaptată la o climă caldă și uscată), dar se folosesc și alte cereale: orez, grâu, orz, mei, care sunt distilate de două ori. Există și câteva tipuri preparate din fructe.
O mare parte din succesul lui Johnnie Walker poate fi atribuit prin promovarea unor produse exclusive, cum ar fi Blue Label, și introducerea de noi produse, cum ar fi Double Black. Ca și Black Label (introdus în 1909, anual se produc echivalentul a 213 milioane de sticle), Double Black este o combinație de malț și cereale. “Single malt” include de fapt două tipuri de malț din două distilerii bine-cunoscute: Diageo, Caol Ila (din Islay) și Talisker (Isle of Skye). Iar producătorul susține că, prin învechirea tot timp de 12 ani, se obține un "echilibru perfect", chiar dacă prețul este cu 10$ mai mare.
______________________________________________________________________________________________________
Cu un clic, citiți neapărat și :
- Alcoolul - lubrifiant intelectual
- Fumatul, băutura și spermatozoizii (fără femei)
- Cea mai bună bere din lume
- Dietă și alcool
- Căsătoria și băutura
- Bere = fericire
- Leacuri anti-mahmureală
- Cele mai valoroase mărci de șampanie și vinuri
- Cum bei vin din sticlă fără să-i scoți dopul
- Cocteiluri deosebite
- Băuturi alcoolice neobișnuite
- Cel mai bun rom din lume (2013)
- 80 de băuturi tradiționale
- Cele mai bune lichioruri din lume
- Alcoolul nu omoară neuronii
- Cele mai valoroase companii din lume
- Cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase
- Bețivii lumii: europenii
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu