Un studiu actual a arătat că jumătate dintre femei sunt nemulțumite de mașinile lor, iar trei sferturi dintre ele (74%) simt că nu au o interacțiune cu autovehiculul propriu sau sunt “neînțelese" de către acesta.
O parte dintre fabricanții de autoturisme au recunoscut că nu au lucrat suficient pentru ca mașinile să devină adevărate “prietene” pentru femei. Un factor esențial este lipsa de femei în afacerea cu autoturisme, de la proiectare, fabricație, până la management și cumpărare. "Dacă o companie nu dispune de ingineri de sex feminin, va fi considerată o slăbiciune din punct de vedere competitiv. În general, industria auto nu a agreat femeile, dar acest mod de abordare trebuie să fie schimbat, în scurt timp”, a declarat un oficial, Dr. Andy Palmer, vicepreședinte executiv Nissan în Marea Britanie.
Notă: Universitățile tehnice din Europa licențiază mai puțin de 10% ingineri femei în fiecare an. Prin comparație, China educă deja de trei ori mai multe femei ingineri și se aproprie de aproximativ 30%.
Studiul a relevat, de asemenea, că, chiar dacă femeile nu cumpăra o mașina pentru ele înșiși (decât în proporție de până la 40%), sunt influența cheie în șapte din cele zece cazuri în achiziționarea unui autovehicul. Câteva dintre plângerile pe care femeile le invocă:
- scaune incomode, care sunt predispuse să cauzeze dureri de spate, mai mult la femei, decât la bărbați;
- lipsa de spațiu pentru cărucioarele copiilor;
- nesiguranță la conducerea pe tocuri înalte (inclusiv modificarea poziției volanului);
- bărbații sunt personalul predominant în showroom-urile de vânzări autoturisme;
- aerul condiționat le afectează picioarele, când sunt încălțate cu sandale sau pantofi decupați;
- bijuteriile și accesoriile vestimentare se agață de ornamente, mânere, butoane, etc.
- zgârieturile pe care bijuteriile personale, ca inele, brățări, etc., le fac tapiseriei, mânerelor sau vopselei.
- cât de greu este să te urci în mașină când porți o fustă strâmtă sau o roche lungă;
- și foarte multe accesorii ale mașinii care nu servesc la nimic…., etc.
În general, femeile și-ar dori să participe la proiectarea autoturismelor și în departamentele de marketing, la toate nivelurile, de la conducere la tehnicieni, pentru a le face mai pe placul propriu.
Să nu uităm însă că inginerii de la Bentley au proiectat "perla roz" (Pearl Pink) și o altă opțiune "dragonul roșu” (Red Dragon) pentru femeile bogate.
Până relativ recent, au existat întotdeauna mult mai mulți șoferi de sex masculin decât șoferi de sex feminin, lucru care a provocat, în mod natural, un nivel de părtinire în ceea ce privește designul și dotările vehiculelor. Dar acum lucrurile s-au schimbat și se schimbă în continuare.
Notă 1: În 1989 pe drumurile din Marea Britanie circulau 27,8 milioane de conducătorilor auto: 11,1 milioane (40%) femei și 16,7milioane bărbați (60%). Astăzi sunt 35,2 milioane de șoferii, 16,3 milioane (46,3%) sunt femei, comparativ cu 18,9milioane (53,7%) bărbați.
Notă 2: În România existau la sfârșitul anului trecut 2,11 milioane de femei posesoare de permis de conducere și 4,70 milioane de bărbați, conform datelor de pe site-ul M.A.I., Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Sursa : Daily Mail
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și :
______________________________________________________________________________________________________
By Dan Caragea; Constanța, România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu