După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, ocupând același prim loc în clasamentul Brand Finance. Vânzările record, în creștere cu 23% și profiturile nete estimate la 8,9 miliarde dolari SUA au contribuit la o creștere a valorii brand-ului cu 6%, ajungând la 26 miliarde de dolari. Toyota a lucrat din greu pentru a reconstrui încrederea consumatorilor, pentru refacerea reputației de fiabilitate, concomitent cu introducerea de noi modele elegante și campanii de publicitate adecvate, cu apel direcționat către tineri.
Valoarea combinată a brand-urilor de mașini germane a crescut cu un uimitor 15%, ajungând la 89 miliarde dolari americani. “Vinovatul” principal este Volkswagen, care și-a crescut valoarea de brand cu 33% (la 23,7 miliarde dolari). O combinație de design inovator și practic și investiții majore și eficiente în publicitate (a câștigat cele mai multe premii de publicitate) au fost atuurile principale ale firmei, care s-a remarcat prin modelul de referință VW Golf. VW a vândut 9 milioane de mașini în Europa de Vest, cu 11% mai mult decât anul precedent, iar vânzările din America au crescut cu 26%. De asemenea, BMW a înregistrat vânzări de succes în Asia (cu 33% mai mult în China și cu 22% în Japonia), ajutând la creșterea valorii brandului cu 2 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a ajuns la valoarea de 20,3 miliarde de dolari (o creștere de 3%), în timp ce Audi și-a sporit valoarea de brand cu 20%.
Mărcile auto din SUA sunt reprezentate de Ford (marca auto cea mai valoroasă – 19,6 miliarde dolari SUA, o creștere cu 12%). Cu toate acestea, Chevrolet a avut cea mai mare creștere (26%), ajungând la 6 miliarde de dolari, datorită succesului avut cu modelul Cruze. În încercarea de a reaprinde interesul mărcii în Europa și în întreaga lume, Chevrolet va sponsoriza echipa de fotbal Manchester United pentru sezonul 2013/2014.
În schimb, producătorul francez Peugeot a scăzut cu 12% în ultimele 12 luni (6,64 miliarde dolari), după ce a raportat o scădere de 17% a vânzărilor din Europa. Grupul Renault este primul dintre fabricanții francezi, cu o creștere de 4,5%.
Între primele 50 de mărci, pe locul 48, în urcare cu un loc față de anul precedent, se găsește producătorul român Dacia, cu o creștere deloc neglijabilă, de 9,5%, dar cu o valoare totală sub 1 miliard de dolari.
După cum v-ați obișnuit probabil, iată clasamentul primelor 50 de mărci auto din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre producători, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.
2013
|
2012
|
Sigla
|
Nume
|
Țara
|
2013
|
2012
|
2013
|
2012
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Toyota |
25,979
|
24,461
|
AA+
|
AA
| ||
2 | 4 | Volkswagen |
23,666
|
17,758
|
AAA-
|
AA
| ||
3 | 2 | BMW |
23,236
|
21,262
|
AAA
|
AAA-
| ||
4 | 3 | Mercedes-Benz |
20,298
|
19,762
|
AAA-
|
AAA-
| ||
5 | 5 | Ford |
19,623
|
17,559
|
AA+
|
AA+
| ||
6 | 7 | Nissan |
17,646
|
14,167
|
AA+
|
AA-
| ||
7 | 6 | Honda |
16,114
|
14,963
|
AA+
|
AA
| ||
8 | 8 | Porsche |
11,241
|
10,070
|
AAA
|
AAA
| ||
9 | 9 | Hyundai Motor Company |
8,715
|
8,326
|
AA+
|
AA+
| ||
10 | 10 | Renault |
8,430
|
8,064
|
AA+
|
AA
| ||
11 | 11 | Peugeot |
6,645
|
7,976
|
AA-
|
AA-
| ||
12 | 13 | Chevrolet |
6,033
|
4,789
|
AA-
|
A+
| ||
13 | 16 | Fiat |
5,768
|
4,350
|
AA-
|
A+
| ||
14 | 14 | Audi |
5,455
|
4,561
|
AAA-
|
AA+
| ||
15 | 12 | Kia |
5,391
|
5,089
|
AA-
|
AA-
| ||
16 | 15 | Suzuki |
4,455
|
4,433
|
A+
|
A+
| ||
17 | 19 | General Motors |
4,315
|
3,888
|
AA+
|
AA-
| ||
18 | 17 | Citroën |
4,075
|
4,175
|
AA-
|
A
| ||
19 | 18 | Daimler |
3,891
|
4,003
|
AA
|
AA-
| ||
20 | 25 | GMC |
3,874
|
3,209
|
AA-
|
A+
| ||
21 | 27 | Jaguar |
3,811
|
3,069
|
AA+
|
AA+
| ||
22 | 24 | Ferrari |
3,640
|
3,295
|
AAA+
|
AAA+
| ||
23 | 22 | Tata Motors |
3,559
|
3,349
|
AA-
|
AA-
| ||
24 | 23 | Mazda |
3,445
|
3,325
|
AA-
|
A+
| ||
25 | 30 | Subaru |
3,356
|
2,566
|
AA-
|
A
| ||
26 | 28 | Lexus |
3,110
|
2,725
|
AAA-
|
AA
| ||
27 | 33 | Volvo |
3,058
|
2,364
|
AA
|
AA-
| ||
28 | 29 | MINI |
2,983
|
2,654
|
AA+
|
AA
| ||
29 | 31 | Vauxhall |
2,847
|
2,485
|
AA-
|
A+
| ||
30 | 32 | Isuzu |
2,843
|
2,431
|
A+
|
A
| ||
31 | 26 | Dongfeng Motor |
2,771
|
3,083
|
A+
|
A
| ||
32 | 21 | Mitsubishi Motors |
2,387
|
3,542
|
AA-
|
AA-
| ||
33 | - | Mahindra & Mahindra |
2,304
|
-
|
AA-
|
-
| ||
34 | 35 | Daihatsu |
2,274
|
2,225
|
A+
|
A-
| ||
35 | 36 | Jeep |
2,244
|
2,022
|
AA+
|
AA+
| ||
36 | 34 | Kenworth |
2,200
|
2,266
|
A+
|
A
| ||
37 | 37 | Dodge |
2,051
|
1,983
|
AA
|
AA
| ||
38 | 42 | Cadillac |
2,027
|
1,340
|
AA-
|
A+
| ||
39 | 38 | Chrysler |
1,921
|
1,857
|
AAA-
|
AAA-
| ||
40 | 20 | Skoda |
1,814
|
3,580
|
AA
|
AA-
| ||
41 | 41 | Acura |
1,622
|
1,356
|
AA
|
AA
| ||
42 | 43 | Infiniti |
1,587
|
1,294
|
AA
|
AA
| ||
43 | 40 | Buick |
1,570
|
1,483
|
AA-
|
AA-
| ||
44 | 47 | Lincoln |
1,332
|
975
|
AA
|
AA-
| ||
45 | 44 | RAM Trucks |
1,328
|
1,230
|
AA-
|
AA-
| ||
46 | 46 | Maruti Suzuki India |
1,324
|
1,094
|
AA-
|
AA-
| ||
47 | 45 | Smart |
1,230
|
1,180
|
AA-
|
AA-
| ||
48 | 49 | Dacia |
934
|
858
|
A+
|
A+
| ||
49 | 48 | FAW |
791
|
944
|
A+
|
AA-
| ||
50 | 50 | Seat |
768
|
719
|
AA-
|
AA-
|
Sursa : Brand Finance
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și alte postări din categoria auto:
- Cel mai lung autobuz din lume
- Cele mai furate automobile
- SAE
- Nissan 2015
- Piele umană falsă
- Autostrada modernă a viitorului
- Airbag exterior
- Emisii CO₂
- Motoare inteligente
- Autobuz gradină
- Pneuri fără aer
- Simboluri pe tabloul de bord
- Bicicletă vs autoturism
- Sistemul "vezi prin autovehicul"
- Noile anvelope Michelin
- Cele mai valoroase companii din lume
- Șosele magnetice
- Mașina care nu se murdărește
- Măsurarea alcoolemiei în mers
By Dan Caragea; Constanța, România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu