28 iunie 2013

CELE MAI VALOROASE MĂRCI AUTO

     După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, ocupând același prim loc în clasamentul Brand Finance. Vânzările record, în creștere cu 23% și profiturile nete estimate la 8,9 miliarde dolari SUA au contribuit la o creștere a valorii brand-ului cu 6%, ajungând la 26 miliarde de dolari. Toyota a lucrat din greu pentru a reconstrui încrederea consumatorilor, pentru refacerea reputației de fiabilitate, concomitent cu introducerea de noi modele elegante și campanii de publicitate adecvate, cu apel direcționat către tineri.
     Valoarea combinată a brand-urilor de mașini germane a crescut cu un uimitor 15%, ajungând la 89 miliarde dolari americani. “Vinovatul” principal este Volkswagen, care și-a crescut valoarea de brand cu 33% (la 23,7 miliarde dolari). O combinație de design inovator și practic și investiții majore și eficiente în publicitate (a câștigat cele mai multe premii de publicitate) au fost atuurile principale ale firmei, care s-a remarcat prin modelul  de referință VW Golf. VW a vândut 9 milioane de mașini în Europa de Vest, cu 11% mai mult decât anul precedent, iar vânzările din America au crescut cu 26%. De asemenea,  BMW a înregistrat vânzări de succes în Asia (cu 33% mai mult în China și cu 22% în Japonia), ajutând la creșterea valorii brandului cu 2 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a ajuns la valoarea de 20,3 miliarde de dolari (o creștere de 3%), în timp ce Audi și-a sporit valoarea de brand cu 20%.
     Mărcile auto din SUA sunt reprezentate de Ford (marca auto cea mai valoroasă – 19,6 miliarde dolari SUA, o creștere cu 12%). Cu toate acestea, Chevrolet a avut cea mai mare creștere (26%), ajungând la 6 miliarde de dolari, datorită succesului avut cu modelul Cruze. În încercarea de a reaprinde interesul mărcii în Europa și în întreaga lume, Chevrolet va sponsoriza echipa de fotbal Manchester United pentru sezonul 2013/2014.
      În schimb, producătorul francez Peugeot a scăzut cu 12% în ultimele 12 luni (6,64 miliarde dolari), după ce a raportat o scădere de 17% a vânzărilor din Europa. Grupul Renault este primul dintre fabricanții francezi, cu o creștere de 4,5%.
     Între primele 50 de mărci, pe locul 48, în urcare cu un loc față de anul precedent, se găsește producătorul român Dacia, cu o creștere deloc neglijabilă, de 9,5%, dar cu o valoare totală sub 1 miliard de dolari.
     După cum v-ați obișnuit probabil, iată clasamentul primelor 50 de mărci auto din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre producători, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013
2012
Nume
Țara
2013
2012
2013
2012
2
4 Volkswagen
23,666
17,758
AAA-
AA
3
2 BMW
23,236
21,262
AAA
AAA-
4
3 Mercedes-Benz
20,298
19,762
AAA-
AAA-
5
5 Ford
19,623
17,559
AA+
AA+
8
8 Porsche
11,241
10,070
AAA
AAA
9
9 Hyundai Motor Company
8,715
8,326
AA+
AA+
10
10 Renault
8,430
8,064
AA+
AA
11
11 Peugeot
6,645
7,976
AA-
AA-
12
13 Chevrolet
6,033
4,789
AA-
A+
13
16 Fiat
5,768
4,350
AA-
A+
14
14 Audi
5,455
4,561
AAA-
AA+
15
12 Kia
5,391
5,089
AA-
AA-
17
19 General Motors
4,315
3,888
AA+
AA-
18
17 Citroën
4,075
4,175
AA-
A
19
18 Daimler
3,891
4,003
AA
AA-
20
25 GMC
3,874
3,209
AA-
A+
21
27 Jaguar
3,811
3,069
AA+
AA+
22
24 Ferrari
3,640
3,295
AAA+
AAA+
23
22 Tata Motors
3,559
3,349
AA-
AA-
27
33 Volvo
3,058
2,364
AA
AA-
28
29 MINI
2,983
2,654
AA+
AA
29
31 Vauxhall
2,847
2,485
AA-
A+
31
26 Dongfeng Motor
2,771
3,083
A+
A
33
- Mahindra & Mahindra
2,304
-
AA-
-
35
36 Jeep
2,244
2,022
AA+
AA+
36
34 Kenworth
2,200
2,266
A+
A
37
37 Dodge
2,051
1,983
AA
AA
38
42 Cadillac
2,027
1,340
AA-
A+
39
38 Chrysler
1,921
1,857
AAA-
AAA-
40
20 Skoda
1,814
3,580
AA
AA-
43
40 Buick
1,570
1,483
AA-
AA-
44
47 Lincoln
1,332
975
AA
AA-
45
44 RAM Trucks
1,328
1,230
AA-
AA-
46
46 Maruti Suzuki India
1,324
1,094
AA-
AA-
47
45 Smart
1,230
1,180
AA-
AA-
48
49 Dacia
934
858
A+
A+
49
48 FAW
791
944
A+
AA-
50
50 Seat
768
719
AA-
AA-
Sursa : Brand Finance
______________________________________________________________________________________________________

      Cu un click, citiți și alte postări din categoria auto:
______________________________________________________________________________________________________

By Dan Caragea; Constanța, România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu