15 septembrie 2014

PUBLICITATE ȘOCANTĂ

     
     Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele se doresc a fii scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică.

     Imaginile șoc, prin violența înspăimântătoare, prin sexualitate dusă la extrem sau alte caracteristici considerate tabu, au primit repede și o denumire ca stil: publicitate șocantă – shockvertising. Imaginile următoare, vă vor oferi o scurtă retrospectivă pe scena reclamelor șocante la nivel mondial. La final, puteți decide dacă sunt geniale, jignitoare sau le puteți încadra la o altă categorie pe care o considerați adecvată. 

Purceluși
Concordia Children's Services are grijă de copiii abandonați din Manila. (Filipine, 2008)


Cruzime față de animale
Humans for Animals a publicat o imagine șocantă cu privire la cruzimea oamenilor față de animale. (Franța, 2005)


Abuzurile părinților împotriva copiilor
Organizația Good Parent scoate în evidență abuzurile părinților împotriva copiilor. "Poți pierde mai mult decât răbdarea." (Polonia, 2009)


Un LIKE nu te poate ajuta
Organizația Crisis Relief a câștigat premiul de publicitate la Cannes cu acest comentariu: “Un LIKE nu te poate ajuta.” (Singapore, 2013)


Nu destrăma un vis
Mettiamoci Latesta a folosit un Moș Crăciun decapitat pentru a cere tuturor să nu renunțe la creativitate. "Nu destrăma un vis." (Italia, 2009)


Dependența de droguri
Barnardo's, prin agenția britanică Bartle Bogle Hegarty, trage un semnal neobișnuit asupra dependenței de droguri (2000)


Neatenție la volan
O organizație din Rusia avertizează asupra neatenției la volan (Rusia, 2013)


Mâini
Casa Do Menor lupta împotrivă abuzurilor și violenței asupra copililor.(Spania, 2009)


Tsunami
Altă organizație, WWF din Brazilia, a declanșat o mică furie la nivel global după ce a folosit această imagine, cu referire la 9/11, pentru a ilustra numărul de persoane ucise în Asia de tsunami-ul din 2004. (Brazilia, 2009)


Neglijarea părinților
Family Network Foundation luptă ingenios împotriva neglijării părinților în vârstă. (Thailanda, 2008)


Nu conduceți obosiți
Fundația Thai Health ilustrează legătura între oboseală și accidente. "Nu conduceți obosiți." (Thailanda, 2010)


Fumatul este sclavul tutunului
Droit des Non Fumeurs duce o puternică campanie anti-fumat. "Fumatul este sclavul tutunului." (Franța, 2010)


Dependență și modă
Designerul de modă Sisley trage o linie subțire între dependența de droguri și modă. (China, 2007)


Egalitate
ONU folosește “resursele” Google pentru a arăta cât de răspândit este misoginismul. "Femeile trebuie să fie văzute ca egale." (internațional, 2013)


Rasism
Liga Internațională împotriva Rasismului și Antisemitismului a ilustrat rasismului. "Culoarea pielii nu trebuie să-ți dicteze viitorul." (Franța, 2013)


Viol în grup
Dolce & Gabbana a fost criticată pentru această imagine care ilustrează, fără îndoială, un viol în grup. (internațional, 2007)


Lacăte imbatabile
Firma Master Lock vrea să ne convingă că produsele sale sunt imbatabile. (Africa de Sud, 2008)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu