Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele se doresc a fii scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică.
Imaginile șoc, prin violența înspăimântătoare, prin sexualitate dusă la extrem sau alte caracteristici considerate tabu, au primit repede și o denumire ca stil: publicitate șocantă – shockvertising. Imaginile următoare, vă vor oferi o scurtă retrospectivă pe scena reclamelor șocante la nivel mondial. La final, puteți decide dacă sunt geniale, jignitoare sau le puteți încadra la o altă categorie pe care o considerați adecvată.
Concordia Children's Services are grijă de copiii abandonați din Manila. (Filipine, 2008)
Humans for Animals a publicat o imagine șocantă cu privire la cruzimea oamenilor față de animale. (Franța, 2005)
Organizația Good Parent scoate în evidență abuzurile părinților împotriva copiilor. "Poți pierde mai mult decât răbdarea." (Polonia, 2009)
Organizația Crisis Relief a câștigat premiul de publicitate la Cannes cu acest comentariu: “Un LIKE nu te poate ajuta.” (Singapore, 2013)
Mettiamoci Latesta a folosit un Moș Crăciun decapitat pentru a cere tuturor să nu renunțe la creativitate. "Nu destrăma un vis." (Italia, 2009)
Barnardo's, prin agenția britanică Bartle Bogle Hegarty, trage un semnal neobișnuit asupra dependenței de droguri (2000)
O organizație din Rusia avertizează asupra neatenției la volan (Rusia, 2013)
Casa Do Menor lupta împotrivă abuzurilor și violenței asupra copililor.(Spania, 2009)
Altă organizație, WWF din Brazilia, a declanșat o mică furie la nivel global după ce a folosit această imagine, cu referire la 9/11, pentru a ilustra numărul de persoane ucise în Asia de tsunami-ul din 2004. (Brazilia, 2009)
Family Network Foundation luptă ingenios împotriva neglijării părinților în vârstă. (Thailanda, 2008)
Fundația Thai Health ilustrează legătura între oboseală și accidente. "Nu conduceți obosiți." (Thailanda, 2010)
Droit des Non Fumeurs duce o puternică campanie anti-fumat. "Fumatul este sclavul tutunului." (Franța, 2010)
Designerul de modă Sisley trage o linie subțire între dependența de droguri și modă. (China, 2007)
ONU folosește “resursele” Google pentru a arăta cât de răspândit este misoginismul. "Femeile trebuie să fie văzute ca egale." (internațional, 2013)
Liga Internațională împotriva Rasismului și Antisemitismului a ilustrat rasismului. "Culoarea pielii nu trebuie să-ți dicteze viitorul." (Franța, 2013)
Dolce & Gabbana a fost criticată pentru această imagine care ilustrează, fără îndoială, un viol în grup. (internațional, 2007)
Firma Master Lock vrea să ne convingă că produsele sale sunt imbatabile. (Africa de Sud, 2008)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu