Oameni de știință și inginerii visează în ultimii ani de zile noi modalități de a obține tot felul de mijloace de transport, cu predilecție electrice, fără să utilizeze combustibili fosili și fără emisii nocive în atmosferă. Unii dintre ei, probabil din exces de zel, au ajuns un pic cam departe de data asta, prin crearea Mando Footloose, care pretinde a fi primul hibrid în tehnologia bicicletelor electrice fără lanț.
Ca și alte biciclete, Mando Footloose combină puterea umană și electrică. Cu toate acestea, spre deosebire de alte vehicule similare, se elimină în totalitate lanțul și, pentru a antrena roțile, transformă eforturile bicicliștilor direct în energie electrică. Realizată de firma coreeana Mando Corp, Footloose se bazează pe premisa că lanțul este componenta cea mai enervantă la biciclete. Deci, în loc de a folosi lanțul, pedalele bicicletei transformă energia cinetică în energie electrică prin intermediul unui alternator. Aceasta energie este stocată într-o baterie litiu-ion care se găsește în interiorul cadrului bicicletei, iar apoi este transformată înapoi în energie cinetică de un motor electric, care antrenează roata din spate.
Ca o mașină modernă, Footloose are o unitate electronică de control ( Electronic Control Unit - ECU), care funcționează cu senzori pentru monitorizare topografică și un schimbător de viteze automat. ECU monitorizează și identifică, de asemenea, orice probleme tehnice, pe care le afișează prin intermediul unui ghidon digital HMI (Human Machine Interface). HMI oferă și date despre distanța parcursă, viteza și cantitatea de energie electrică produsă și consumată, este detașabilă și are un dispozitiv integrat anti-furt, astfel încât bicicleta va funcționa numai în cazul în care este conectată.
Bicicleta se poate plia, devenind compactă și putându-se transporta foarte ușor în mijloacele de transport public sau în portbagajul unei mașini.
Urmăriți video:
Mando nu a anunțat un preț pentru produsul său, dar a fost precizat că acesta este programat pentru lansare în 2013. Cu toate acestea, criticii subliniază faptul că eficiența globală a aparatului poate fi un punct slab și că este dificil pentru orice noua tehnologie de a egala capacitățile unei biciclete standard.
Sursa : Mail Online
______________________________________________________________________________________________________
Cu un click, citiți și alte postări din categoria auto:
- Cel mai lung autobuz din lume
- Cele mai furate automobile
- SAE
- Smart Forstars
- Nissan 2015
- Piele umană falsă
- Autostrada modernă a viitorului
By Dan Caragea; Constanta; Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu